לקראת הסגר

בצעד תמוה: רמי גרינברג דורש לסגור את 'טרם'

עוד בטרם התקבלה הכרעת ביהמ"ש באשר להפעלת מרפאת 'טרם' בלב אזור מגורים בפתח תקווה, החליט ראש העיר רמי גרינברג לסגור את המקום - בעיצומו של הסגר; ומה הבשורה בעקבות פניית 'כיכר'? (חדשות)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
ראש העיר רמי גרינברג ו'טרם' (צילום: רועי אלימה, הדס פרוש - פלאש 90)

חילוקי דעות על ייעוד המקום של מרפאת 'טרם' בפתח תקווה, גרמה לשכנים לעתור לבית המשפט, בדרישה שהמקום, הפועל באזור מגורים, יפונה. אלא שעוד לפני פסיקת בית המשפט, ראש העיר רמי גרינברג, החליט שהמקום ייסגר עד מחר (שישי) - תוך 24 שעות.

מרפאת 'טרם' הממוקמת ברחוב היבנר 29 בפתח תקווה, משמשת את תושבי העיר ומונעת מהם את הצורך להתפנות לבתי חולים או בשעות הלילה המאוחרות ובשבתות וחגים.

אלא שהשכנים ברחוב לא מחבבים את העובדה שהמרפאה עובדת שעות ארוכות מתחת לביתם, ואף לטענתם, בחוק העזר העירוני, הייעוד של המקום - הוא לחנות ולא למרכז רפואי, בעקבות כך הם התאגדו ועתרו לבית המשפט, כנגד המרפאה.

בינתיים, עד שיתבררו העניינים בעתירה המנהלית בבית המשפט, המקום המשיך לפעול, לכאורה ללא כל מניעה חוקית. אלא, שראש העיר, רמי גרינברג, החליט לסגור את המקום - עוד בטרם תתקבל ההכרעה המשפטית, וזאת בדיוק עם כניסת הסגר הכללי לתוקפו, כך שהנחיצות בהפעלת המרפאה בזמנים כאלה, מתעצמת.

בהודעה ששלח למרפאת 'טרם', הודיע ראש העיר כי עליהם לעזוב את המקום - עד מחר, יום שישי, כלומר תוך 24 שעות.

"זה תמוה מאוד", אומר ל'כיכר השבת' תושב שנעזר במרפאה, "הוא דופק אותנו בכך שהוא סוגר, הוא דופק את התושבים שלו. הרי ממחר נכנסים לסגר של שבועיים ואולי אפילו יותר, וזה גם חודש של חגים".

תושב אחר אומר כי "קופות החולים הולכים לצמצם משמעותית ממחר את השירות שלהם, בגלל הסגר, כך שמה שנשאר לנו, שלא נצטרך כמובן, אבל זו המרפאה הזו. כל ראש עיר אחר היה דורש הפוך, שיישארו פתוחים עוד חודש חודשיים, עד שיאתרו מקום או לפחות לתת מענה לתושבים בתקופת החגים".

מלשכת דובר עיריית פתח תקוה נמסר ל'כיכר השבת' בתגובה כי "מדובר בהליך משפטי שהתנהל לסגירת סניף 'טרם' עוד במהלך הקדנציה העירונית הקודמת, בשנת 2018. כתוצאה מדיונים נרחבים, ההליך נמשך למעלה משנתיים וחצי כאשר במהלכן בית המשפט אישר את הארכות שטרם ביקשו.

"בהמשך לכך, בית המשפט הוא זה שקבע את המועד בו ייסגר הסניף. יצוין כי הנהלת העיר הקודמת התחילה את ההליך המשפטי בנושא בשל התנגדות התושבים שגרים באזור".

אך יש גם בשורה, בעקבות פניית 'כיכר השבת', מציין דובר העירייה כי "מנכ"ל טרם שלח מכתב השבוע לראש העיר בו הוא ביקש להמשיך את פעילות הסניף לאור משבר הקורונה, על כן ראש העיר יבחן אפשרות לאורכה נוספת שתהיה לפרק זמן קצוב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר