לקראת הסגר ויום הכיפורים

הרופאים הורו - לבקשת גדולי ישראל: "ראוי להתפלל בחוץ"

ראש הישיבה ומרן שר התורה פוסקים: "חובה להיזהר - על פי כללי הזהירות שנקבעו" • רופאים בכירים צירפו כמה המלצות, לבקשתם של גדולי ישראל, בהן אופן התפילה הראוי ואיסור אירוח בחגים (חרדים)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
מרנן הגר"ח קנייבסקי והגר"ג אדלשטיין (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין כתב הלילה (חמישי) מכתב חיזוק לאור המצב הבריאותי החמור, בחתימתו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי, ובצירוף מסמך הנחיות פרטניות מהרופאים ד"ר אוריאל לוינגר וד"ר משולם הרט, לקראת הסגר שיחל מחר ויום הכיפורים.

"לצערנו", כותבים גדולי ישראל, "יש כאלו שקשה להם לקיים את כל אמצעי הזהירות וזה גורם שמזלזלין בזה, וכידוע שהיו הרבה שנפגעו קשה ר"ל. חובה גדולה להיזהר על פי כללי הזהירות שקבעו".

הגר"ח והגר"ג מוסיפים: "אף שקשה לקיים את כל הכללים, הרי זה ניסיון מן השמים, ויש חיוב גדול לעמוד בניסיון זה, כי בנפשנו הוא".

הרופאים הבכירים, מצרפים כאמור למכתב שיופיע מחר ב'יתד נאמן', את המלצותיהם המקצועיות, אותן הם כתבו לבקשתם של גדולי ישראל.

בין היתר, מורים הרופאים: "היכול להתפלל באוויר הפתוח, ראוי לעשות כך - תוך שמירת מרחק; בתפילות בבית הכנסת יש לשמור על הכללים, עם מסכה על הפה ועל האף, תוך שמירת המרחק הנדרש; בימי חג הסוכות בשום פנים ואופן אין לארח ואין להתארח".

וזהו נוסח מכתבו המלא של ראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, אליו כאמור צירף מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי את חתימתו:

לאחינו בני ישראל נ"י שלום רב וברכה. אנחנו נמצאים קרוב ליום הכיפורים הבעל"ט, וכולנו רוצים לזכות בדין לשנה טובה ומאושרת, אבל כדי לזכות בדין צריך זכויות, ולפי גודל הזכויות כן זוכים בדין.

על כן יש להתחזק בעסק התורה כראוי, ולהוסיף יראת שמים, וכן בכל הענינים שבין אדם לחברו יש להיזהר מאוד. וכל הבקשות שבתפילה, יש לכוון בהם על כל כלל ישראל, וכל המבקש רחמים על חברו הוא נענה תחילה.

הנה כידוע המצב כעת כי מחלת הקורונה ל"ע נמשכת, וידוע שיש סכנה בזה, אבל יש עצות איך להיזהר שלא להידבק במחלה זו, כפי הוראות הרופאים, ואם נזהרים בלי שום זלזול בזה, בזה מקיימים חובת ההשתדלות, שנלמד ממה שכתוב 'השמר לך ושמור נפשך', כמו שכתב ברמב"ם ריש פרק י"א בהלכות רוצח ושמירת נפש.

לצערנו יש כאלו שקשה להם לקיים כל אמצעי הזהירות, וזה גורם שמזלזלין בזה, וכידוע שהיו הרבה שנפגעו קשה ר"ל. על כן חובה גדולה להיזהר על פי כללי הזהירות שקבעו. אף שקשה לקיים את כל הכללים, הרי זה ניסיון מן השמים, ויש חיוב גדול לעמוד בניסיון זה, כי בנפשנו הוא.

מצוה גדולה על כל אחד ואחד להשרות אוירה נעימה בביתו ובמשפחתו. בזכות כל הדברים הנ"ל, נזכה כולנו לגמר חתימה טובה, וימלא השי"ת כל משאלות לבנו לטובה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר