"שׁוּבוּ בָּנִים שׁוֹבָבִים":

מהמנזר בסיציליה לבית המדרש בירושלים

הוא גדל בבית חרדי אבל אחרי שנפגע על ידי בן משפחה החליט לנקום, לברוח ולהתנצר • כששב ארצה כדי לטבול לנצרות בנהר הירדן, יד לאחים הוכנס בסוד העניינים ורקם תכנית מבריקה בטרם יהיה מאוחר מידי • אחרי שיחות נפש ממושכות הבין הצעיר את טעותו ושב בו מכוונתו • ביד לאחים אומרים: כל מקרה של הצלת נפשות ממלתעות המיסיון הוא הביטוי המוחשי ביותר של "שובו בנים שובבים" • כל הפרטים על הסיפור המסעיר, ואיך זה קשור לסניגור שלכם ליום הדין? (חרדים)

יוחנן בחופי דרום איטליה (צילום: יד לאחים)

יוחנן גדל בבית חרדי בירושלים, אבל נפלט מהמסגרת הישיבתית בגיל צעיר. מסכת של אלימות קשה ואכזרית מצד קרוב משפחתו הביאה אותו לחפש את מקומו ברחוב.

אחרי שגם ברחוב לא היה מי שידאג לו ויחבק אותו הוא החליט לנקוט בצעד חריג: הוציא דרכון, לקח עימו את מעט הכסף והבגדים שהיו לו ונטש את הארץ לנצח.

אבל לא רק את הארץ הוא נטש. כצעד של התרסה גמלה בליבו החלטה לעזוב את היהדות ולהמיר את דתו לנצרות.

היעד שאליו טס היה איטליה. אחרי שנסע לארכה ולרוחבה ונהנה מנופיה, שם יוחנן את פניו לעבר מנזר מסוים בדרומה, באי סיציליה. מבעוד מועד הוא עמד בקשר עם אב המנזר והלה קיבל אותו בזרועות פתוחות. יוחנן התמיד בלימודי הנצרות ואחרי שנה החליט לחזור לארץ כדי לטבול לנצרות באתר ההטבלה הנוצרי המפורסם ביותר שנמצא בנהר הירדן.

בשילוב של צעד שנועד להתריס יחד עם געגועים חבויים שפיעמו בו, הוא שלח הודעה לאימו על הגעתו לארץ ועל מטרת בואו. האם שלא ידעה את נפשה מצער מיהרה לפנות ליד לאחים וביקשה מהם לעזור לה בנושא.

בארגון הבינו כי פגישת תיאולוגיה רגילה לא תעזור במקרה הזה בשל הרגישות והמטענים שנושא עימו יוחנן, ובשל כך בחרו בדרך פעולה אחרת. בתיאום עם האם סוכם כי עובד הארגון ישלח לקחת את יוחנן משדה התעופה לבית הוריו בירושלים, בתור נהג 'חאפר' שעובד עם המשפחה. למשימה נשלח איש תיאולוגיה מומחה של יד לאחים שגדל במשפחה נוצרית אלטיסטית באירופה, היה פרח כמורה, ובסוף אף הוכשר למיסיונר בכיר שפעל להמיר את דתם של יהודים לנצרות. אחרי שפגש ברב יהודי וניסה להתקיל אותו, עבר המיסיונר דרך ארוכה עד שהבין את טעות הנצרות ובחר להיות יהודי כשר.

איש התיאולוגיה של יד לאחים שהתחפש לאדם מן השורה החל לפתח שיחה עם יוחנן במהלך הנסיעה, וכששמע מאין הוא מגיע ומה בכוונתו לעשות, החל לדון איתו בנושאים בולטים בספרות הנוצרית. עד מהרה מצא עצמו יוחנן נתקל בשורה של סתירות ושאלות שערערו את יסודות הנצרות שאותם למד בשקידה בשנה שקדמה לכך. כשהגיעו לבית המשפחה, החליפו השניים מספרי טלפון ויוחנן ביקש את רשותו של איש יד לאחים להמשיך בשיחה עוד באותו לילה.

אחרי שיחה ארוכה שנמשכה מהשעה תשע וחצי בלילה ועד שעלה עמוד השחר בשעה חמש, דנו השניים בנושאים תיאולוגיים ובשאלות על החיים ומשמעותם. אחרי הפגישה ההיא יוחנן נסוג מהחלטתו לטבול לנצרות, אבל עדיין מיאן לשמוע על קשר כלשהוא עם היהדות.

איש הארגון ששמע את סיפור חייו הכאוב עזר לספק לו תמיכה סוציאלית ופסיכולוגית של מומחים מן השורה כדי שיוכל להתמודד עם הכאב והפגיעה שהיו מנת חלקו, ולאחר תהליך ארוך ואחרי שקיבל גב תומך ומחבק, החליט יוחנן לשוב למשפחתו ולעמו.

ביד לאחים עזרו לו במציאת עבודה הולמת ומכבדת והחל מראש חודש אלול האחרון, מידי ערב שם יוחנן את פעמיו לעבר בית מדרש ששוכן בעיר העתיקה בירושלים, שבו קבע את חוק לימודיו היומי בתורה.

ביד לאחים אומרים "סיפורו של יוחנן אמנם אינו שגרתי גם בעבורנו, אבל הוא אחד מתוך מאות מקרים של יהודים יקרים שאנו מוציאים מידי שנה בשנה ממלתעות כתות המיסיון הנוצרי הפועלות בארץ. כל מקרה של חיבור יהודים מחדש לאביהם שבשמיים מרגש אותנו מחדש ומפיח בנו כוחות חדשים להמשיך במלאכה הקשה והסיזיפית מול הסכומים האדירים שמשקיעים כאן הכנסיות המיסיונריות. כל הצלחה שכזו היא הביטוי המוחשי ביותר ל"שובו בנים שובבים".

בימים אלו יד לאחים ממשיך בפעילותו השוטפת להצלת עוד ועוד נשמות יהודיות. "הנשמות היקרות האלו ששבו לכור מחצבתם, הם הסנגורים הטובים ביותר שאדם יכול לקנות לעצמו ליום הדין" אומרים בארגון.

לאור פניות רבות הנה הקישור לתמיכה ושותפות בפעילות ההצלה לחצו כאן.

בנוסף שמות התורמים לפעילות יועברו למעמדי תפילות שיערכו במקומות הקדושים לקראת יום כיפור. להעברת השמות לחצו כאן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר