"התייעצתי עם גדו"י"

במרוץ נגד השעון: העירייה חילקה שירותי הצללה

מאתמול ועד לשעות אלו, בעיריית ירושלים נמצאים במרוץ נגד השעון, כדי לחלק הצללה לקהילות. לדברי ראש העיר: "נכון, זה לא הכי נח, אבל חיי אדם חשובים יותר מכל דבר אחר" (בארץ)

ההצללות שחולקו (צילום: באדיבות המצלם)

בכדי שיוכלו להתפלל את התפילות במרחב הפתוח, עיריית ירושלים חילקה מאות עמדות של הצללות לקהילות הרבות ברחבי ירושלים.

מאז אתמול ועד לשעות אלו (שישי), חילקה העירייה, באמצעות המנהלים הקהילתיים, מאות עמדות של הצללה (ציליות וכו') לבתי כנסת בעלות של מיליוני שקלים, במאמץ לוגיסטי חסר תקדים של עובדי העירייה, המנהלים וגבאי בתי הכנסת.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון אמר: "אנחנו נמצאים עכשיו במרוץ נגד השעון, במטרה לאפשר לכל מתפלל בירושלים, מקום תפילה במרחב הפתוח. אנחנו משקיעים סכומי עתק בפתרונות מהירים לכל קהילה, באמצעות הקמת הציליות ומתחמי תפילות באוויר הפתוח".

"בהזדמנות זו אני רוצה להודות לשר הפנים דרעי שדאג להעביר תקציב מיוחד לעיריות בכלל ולירושלים בפרט על מנת שיוכלו לסייע לכל בית כנסת וקהילה שזקוקה לסיוע בהתמודדות עם המעבר המורכב מבית הכנסת למרחב הפתוח".

ליאון הוסיף וסיפר על היוזמה: "אני מנצל את ההזדמנות לקרוא לכל גבאי בתי הכנסת והמתפללים: השעה היא שעת חירום לאומית".

"לצערי, אנחנו כעת מתחילים לראות את האפקט של תפילות ראש השנה בבתי הכנסת. גם אלו ששמרו על ההנחיות, לצערי הגדול, נדבקו. אין לנו את הפריבילגיה להמשיך במציאות הזו".

לגבי התפילות במרחב הפתוח אמר ראש העיר: "אני ועיריית ירושלים מגוייסים לסייע לכם על מנת לאפשר לכם לעבור את תפילות יום הכיפורים במרחב הפתוח. נכון, זה לא הכי נח, אבל חיי אדם חשובים יותר מכל דבר אחר".

"שוחחתי עם גדולי ישראל בימים האחרונים, והם ביקשו ממני לעשות הכל על מנת להוציא כמה שיותר מניינים למרחב הפתוח, אנחנו פה לשירותכם, לסייע בכל הנצרך, אבל בשביל להצליח אנחנו צריכים גם אתכם, גבאים ומתפללים יקרים.
"כל אחד יכול לפנות למנהל הקהילתי בשכונה בה הוא מתגורר ולקבל מענה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר