מודה ומזהיר

רוני גמזו: האדמו"רים יכולים לטפל בתחלואה

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, מודה כי יש בעיה בקשר עם הציבור החרדי אך טוען כי הציף את בעיית התחלואה במגזר ומי שיכול לטפל בה אלו הרבנים והאדמו"רים (אקטואלי)

קובי רוזן | כיכר השבת |
רוני גמזו (צילום: Olivier Fitoussi/Flash90)

פרויקטור הקורונה, פרופסור רוני גמזו, מודה כי יש בעיה בקשר עם הציבור החרדי אך טוען כי הציף את בעיית התחלואה במגזר ומי שיכול לטפל בה אלו הרבנים, האדמו"רים ומנהיגי הציבור.

בראיון ל'חדשות 12', הודה גמזו: "יש בעיות גם עם הקשר שלי עם החברה החרדית אבל את האמת האמיתית אמרתי ואת הבעיה שמתי על השולחן. אני חושב שיש שם הבנה ויש שם תזוזה אף על פי שהרבה כועסים עלי שם אבל כן כולם מבינים שיש שם בעיה וצריך לטפל בבעיה הזו".

גמזו הבהיר: "מי שיטפל בבעיה הזו הכי טוב זה לא רוני גמזו אלא המנהיגים, הרבנים, האדמור"ים, זה מנהיגי הדת. כן, גם המנהיגים הפוליטיים, רק בדרך הזו יהיה שינוי".

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', ביום שישי התקשר ראש הממשלה בנימין נתניהו אל כ"ק האדמו"ר מבעלזא והציג בפניו את התפשטות ה'קורונה' והחובה לציית להנחיות. במקביל, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי נועד במשך שעה ארוכה עם האדמו"ר מויז'ניץ, באותו נושא.

נתניהו התקשר לרבי מבעלזא על מנת להתברך ל'שנה טובה' מפי הרבי כאשר השיחה עסקה, בין היתר, בנושא התפשטות נגיף ה'קורונה', תוך שראש הממשלה מדגיש בפני האדמו"ר את החשיבות בשמירה על ההנחיות של משרד הבריאות והסכנה העצומה מפני הנגיף. נתניהו אף הציג בשיחה את נתוני התחלואה הגבוהים במגזר החרדי בימים האחרונים.

כמו כן, יו"ר ש"ס השר אריה דרעי הגיע לקראת הצהריים למעונו של האדמו"ר מויז'ניץ בבני ברק, לפגישה ממושכת, כאשר גם שם השיחה עסקה בעיקר בנושא בתי הכנסת ונגיף הקורונה.

דרעי נועד עם האדמו"ר במשך למעלה משעה והציג בפניו נתונים מפחידים על מספרי החולים וכן על הסכנה של המזגנים, בבית ובמשרד.

הרבי, שלא היה מודע לכל הנתונים האחרונים הבהיר כי תצא הוראה לכל החסידים על החובה לעטות מסכות וכן החסידים מחוץ לעיר לא יורשו להגיע ליום כיפור ולסוכות לבית המדרש בבני ברק.

בנוסף, יבוטלו מעמדי שמחות בית השואבה, כאשר שמחת בית השואבה היחידה תתקיים ככל הנראה עם עשרות בחורים הנמצאים בבידוד.

במהלך השיחה סיפר דרעי לאדמו"ר כי מ"מ המפכ"ל הבהיר כי המשטרה מתכוונת להיכנס ביד קשה בכל הקשור לאכיפה בבתי המדרש, כדי לשמור על ההנחיות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר