במהלך בזק

מאות חולי קורונה מחסידות גור הועברו ל'ישיבות מבודדות'

438 חולי קורונה זוהו עד כה בחסידות גור, מאומתים שהשתתפו בתפילות ראש השנה בבית המדרש המרכזי בירושלים • בערב שבת, במהלך בזק, החסידים פונו לישיבות שהוסבו ל'מלוניות בידוד' (אנ"ש)

דוד הכהן | כיכר השבת |
האדמו"ר מגור בחלון בית המדרש בירושלים (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

משרד הביטחון פינה, במהלך בזק, 438 מאומתי קורונה מחסידות גור לישיבות שהוסבו ל'מלוניות בידוד'. אחת הישיבות ממוקמת ברמת החייל בתל אביב, והתושבים שלא ידעו על המהלך זעמו וביקשו הבהרות.

מאות הבחורים הועברו ל-13 ישיבות שונות ברחבי הארץ, ישיבות שהוסבו ל'מלוניות בידוד', ופיקוד העורף מונע את היציאה והכניסה למקום.

כזכור, בשל ההתפרצות, נמסרה ביום חמישי הודעה מיוחדת לכלל חסידי גור ע"י הגאון רבי דב לנדאו, מרבני החסידות, לפיה, "אלו המתגוררים מחוץ לירושלים - אין להגיע לירושלים לתפילות לא לשבת שובה ולא ליום כיפור".

יצוין כי בעקבות ההתפרצות, האדמו"ר מגור הורה על סגירת בית המדרש המרכזי בירושלים עד להודעה חדשה. כמו כן, כל החסידים ששהו בקפסולות התפילה בראש השנה נכנסו לבידוד.

ביום שישי קיים שר הביטחון, בני גנץ, הערכת מצב קורונה במערכת הביטחון וצה"ל לקראת הסגר. במהלך הישיבה קיבל גנץ סקירה על תפקוד פיקוד העורף. בישיבה נודע כי 15 ישיבות מופעלות במתכונת מלוניות קורונה כשבכל אחת מהן עשרות עד מאות חולים. כמו כן, 23 מלוניות פועלות כיום, מחציתן עבור הציבור החרדי.

גנץ אמר בסיום הישיבה: "משרד הביטחון, צה"ל ופיקוד העורף ימשיכו להאיץ את הפעילות במאבק בקורונה ולעבוד בכל העוצמה. ובשיתוף פעולה עם משרד הבריאות וכלל הגורמים בשטח. אף אחד לא יסיט אותנו מהמטרה- להציל חיי אדם. אני מבקש להביע הערכה רבה לאלפי החיילים שפרוסים במשימות השונות ביחד עם צוותי הרפואה, מד"א, משטרת ישראל, הרשויות המקומיות וגורמים נוספים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר