מאות חילונים

מרגש: 'נעילה' בכיכר דיזנגוף בתל אביב • צפו

תיעוד מיוחד בו נראים מאות מתושבי העיר החילונית משתתפים בתפילת נעילה תחת כיפת השמיים בכיכר המפורסמת, בכפוף למגבלות הקורונה • צפו בתיעוד (יום כיפור)

איציק אוחנה | כיכר השבת |
בסוף תפילת נעילה (צילום: ראש יהודי)

בכיכר דיזנגוף הידועה שבעיר תל אביב, נערכה תפילת יום כיפור המונית, בהשתתפות המונים - מאות מתושבי העיר, בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומגבלות הקורונה.

ישראל זעירא שארגן את התפילה כתב בפייסבוק: "אלוקי הקורונה הוא האמרגן המקורי ביותר שיש. מי היה מאמין שעירית ת"א, תסכים לסגור המזרקה לכבוד המתפללים, מי היה מאמין ש-1000 מתפללים יתאספו על הכביש לזעוק "השם הוא האלוקים", בכיכר דיזנגוף".

עוד כתב: "מי היה מאמין שהמשטרה תאשר את זה. יש אלוקים והוא מחייך אלינו מבעד למסכות. אני אוהב אתכם כשאתם מאוחדים ואוהבים".

במקביל גם ברחוב ארנון שבצפון תל אביב, התקיימה תפילה עם מאות חילונים בבית הכנסת 'יחזקאל' שבראשות הרב אריה לוין. בתיעוד, ניתן לראות את סוף תפילת נעילה במקום.

הרב לוין, אומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "השנה השתתפו מאות רבות יותר משנים עברו, המון פנים חדשות . התפילה במרחב הציבורי הביאה איתה ,עוד רבים שחוששים בשיגרה להיכנס לבית הכנסת, ואנו שוקלים בשנה הבאה גם ללא הקורונה להתפלל חלק מהתפילות במרחב הציבורי הפתוח . סיימנו 20 דקות אחרי גמר הצום , והקהל לא חש את הצום ,פשוט מעמד קידוש השם" .

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר