תיעוד מהשטח

כך התפללו רבבות, בהתאם להנחיות, עם חב"ד

חצי מיליון ישראלים יישארו השנה בבית ביום צום כיפור; שלוחי חב"ד חילקו מחזורים אישיים ובנו בתי כנסת במתווה הקפסולות • צפו בתיעוד: מההכנות, ועד לתקיעת השופר הערב (חסידים)

(צילומים: באדיבות צעירי חב"ד)

מגבלות הקורונה הציבו השנה אתגר לא פשוט לשלוחי חב"ד. בכל שנה מפעילים השלוחים בכל רחבי הארץ 'בתי כנסת פתוחים', המאפשרים לכל אחד ואחת למצוא את מקומם בבית כנסת ללא מכירת מקומות ועם הדרכה וליווי צמוד לאורך כל התפילה - כך שגם מי שלא מוצא את מקומו בבית כנסת רגיל, יוכל להרגיש בבית.

השנה, עקב הזינוק הדרמטי בתחלואה, בצעירי חב"ד 'שברו את הראש' איך להתמודד. האתגר היה כפול: איך דואגים למאות אלפים שיתקשו לבוא לבית הכנסת - חולי קורונה, מבודדים או מנסיבות אחרות, ואיך בדיוק מרימים בשטח בתי כנסת פתוחים עם כל המגבלות.

לאחר ישיבת סיעור מוחות במטה הראשי של השלוחים, הוחלט על הוצאה לאור של חוברת 'כל נדרי ונעילה' - תפילת יחיד, לצד מגזין מעורר השראה על היום הקדוש ביותר לעם היהודי.

תקיעת שופר, במוצאי הצום

בצירוף עם עוגת דבש אישית, חולקה הערכה למאות אלפים. הערכה שנחטפה במהירות הביאה להוצאות נוספות של הערכה הלא שגרתית. סך הכל חולקה הערכה לכחצי מיליון משפחות בישראל.

בנוסף, במהירות שיא, הצליחו כאלף שלוחי חב"ד הפזורים בכל רחבי הארץ, להתארגן במהירות על בנייה בתי כנסת פתוחים במתווה שאושר על ידי משרד הבריאות.

"הנוכחות בשטח של השלוחים", אמר יו"ר צעירי חב"ד הרב יוסף יצחק אהרונוב, "הוכיחה את עצמה עם ההתארגנות המהירה להקמת בתי הכנסת במתווה המדובר וכן עם החלוקה חסרת התקדים של הערכה האישית שעמה יוכלו המונים להעביר את יום הכיפורים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר