המשטרה

בני ברק: עשרות דוחות למארגני הטיש בויז'ניץ

קצין אג"מ במחוז תל אביב עדכן הבוקר כי המשטרה חילקה עשרות דוחות למארגני הטיש בחסידות ויז'ניץ בב"ב. המארגנים מכחישים: הקצינים עברו לקבל ברכה (אקטואליה)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרבי מויז'ניץ (צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

כוחות משטרה שסיירו אמש (מוצאי כיפור) במשך מספר שעות בקרית ויז'ניץ בבני ברק נכנסו לאולם ה'טישים' של החסידות בעיצומו של ה'טיש' שערך האדמו"ר לחסידים. לדברי סנ"צ שלומי שגיא, קצין אג"מ במחוז תל אביב: "מארגני האירוע קיבלו 33 דו"חות".

לדבריו, בראיון לגל"צ: "יש חסידיות בבני ברק שמשתפות פעולה, שם זה לא קרה".

כמו כן, במשטרה ציינו כי משטרה בני ברק ביצעה אמש (שני) אכיפה נגד עשרות צעירים אשר נצפו במרחב הציבורי, כשהם אינם עוטים מסכות ואינם שומרים על מרחק של 2 מטר אחד מרעהו , זאת בניגוד מוחלט להנחיות משרד הבריאות ותוך הפרת הסגר.

כפי שדווח מוקדם יותר היום, מאות חסידי ויז'ניץ השתתפו השתתפו בתפילות יום הכיפורים בבית המדרש המרכזי בקריה שבבני ברק. על פי עדויות של המשתתפים, התפילות התקיימו בניגוד להנחיות משרד הבריאות, ללא שמירת מרחק וללא עטיית מסכות.

עם צאת החג, נצפו מאות החסידים ממתינים לאוטובוסים ברחובות בני ברק, גם בתיעוד זה נצפו רוב החסידים ללא שמירת מרחק או עטיית מסכות.

מנגד, אחד המשתתפים מספר ל'כיכר השבת' כי "בזמן כניסת השוטרים הורה האדמו"ר למשתתפים להתחיל את ה'לעלעבר ניגון' הידוע והמוכר, ולאחר שהשוטרים ערכו בדיקה קצרה בתוך בית המדרש הם עברו להתברך לפני הרבי לשנה טובה ומתוקה ועזבו את המקום".

גורם בויז'ניץ אומר ל'כיכר השבת' כי מלכתחילה ה'טיש' לא היה מיועד לאברכים אלא רק לבחורי החסידות השוהים בקפסולות מזה כמעט חודשיים, וכי עצם קיום ה'טיש' אושר מראש ע"י המשטרה.

עוד הוא אומר כי השוטרים שבאו אמש למקום, הגיעו כדי לבדוק שהם אכן עומדים במתווה עליו סוכם מראש, ולאחר שנוכחו לראות שרק הבחורים משתתפים בעריכת השולחן הם עזבו את המקום ללא עימותים חריגים וללא חלוקת קנסות כלל.

יצויין כי בראיון שהעניק הבוקר שלומי שגיא, קצין אג"מ של מחוז ת"א לגלי צה"ל הוא נשאל על צעדי האכיפה בעיר בני ברק בנוגע להתקהלויות, ולשאלת המראיין הוא השיב כי "מארגני האירוע קיבלו 33 דו"חות, וכי יש חסידויות בבני ברק שמשתפות פעולה, שם זה לא קרה".

בתוך כך גם בירושלים, בשל הגעתם של שוטרים לרחוב מאה שערים דקות לפני עריכת מעמד 'קידוש לבנה' בחסידות תולדות אהרן בראשות האדמו"ר, נאלצו בחסידות לשנות את מיקום עריכת המעמד, והוא נערך בשכונת בתי אונגרין ולא על פני רחוב מאה שערים כפי שתוכנן מלכתחילה.

המעמד עצמו שנערך בהשתתפות מאות עבר בשלום ללא שהמשטרה התערבה בפועל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר