טעו ביום

כמו בסיפורים: הגיעו לבית הכנסת ב...נעילה

זוג ישראלים פתחו בעיצומו של יום צום כיפור את דלת בית הכנסת של חב"ד בעיר אולם שבגרמניה, מתוך מחשבה מוטעית כי הגיעו לתפילת 'כל נדרי', ולא לסיום, לנעילה (עולם)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

דלת בית חב"ד בעיר אולם שבגרמניה, נפתחה רגע לפני תחילת נעילה, בשלהי יום צום כיפור. לבית הכנסת נכנס זוג יהודים מישראל, יחד עם תינוק. לתומם, סברו כי הם מגיעים לתפילת כל נדרי, לפני התקדש היום.

ר' שניאור טרבניק, שליח חב"ד המקומי, עודכן על ידי בני הזוג, איתם עמד בקשר טלפוני בלבד עד ליממה האחרונה, כי הם מתכננים להגיע לכל התפילות.

אך בדיוק כמו בסיפורים, הם טעו ביום. במקום להגיע לפני תחילת הצום, הגיעו בסופו. הם סיפרו באכזבה, כי אף אכלו 'סעודת המפסקת' בעיצומו של יום כיפור, בטעות.

"הם הרגישו נורא", סיפר השליח לאתר החב"די COL. בני הזוג סיפרו כי אף סגרו את העסק שלהם ונתנו יום חופש לעובדים, ואפילו שלחו את הכלב שלהם לכלביה, כדי להגיע לתפילות בבית הכנסת.

הרב טרבניק הוסיף, "לי אישית היתה הרגשה שכעת, כשהגיע הנער שלא יודע אפילו לקרוא, וצועק מעומקי ליבו התפילות - וודאי שהן יתקבלו".

באתר COL מובא כי השליח סיפר לזוג הישראלים את סיפורו של החזן בבית הכנסת הגדול של פרנקפורט הלא רחוקה, ר' צודיק גרינוולד. בקצרה: לפני שנים אחדות, עם סיומה של תפילת ערבית של מוצאי הצום, עזב החזן גרינוולד את בית הכנסת בפרנקפורט, בדרכו לבית המלון לשבור את הצום. בפתח בית הכנסת נתקל ביהודי מבוגר, גרמני, ששואל אותו מדוע האורות כבויים. "והרי יום כיפור היום".

התברר כי לאותו יהודי היה קשר אחד פומבי ליהדות שעליו הקפיד בכל השנים: תפילת 'כל נדרי' של ליל יום הכיפורים. משנודע לו כי הפעם החמיץ ביממה, החל לבכות בכי תמרורים. "הקשר שלי עם העם היהודי ניתק כעת", יילל. גרינוולד לא ידע את נפשו ומיד אמר לאותו יהודי, "בוא עמי לבית הכנסת, לא הפסדת מאום".

ואכן לבש החזן גרינוולד את הטלית ופצח בכל נדרי. היהודי, שהבין את הסיטואציה, החל לבכות. גם החזן גרינוולד החל מתרגש עד עמקי נשמתו. כעבור שנתיים פגש החזן גרינוולד את אותו יהודי בבית כנסת כשחתימת זקן כבר מעטרת אותו. בזכות אותה תפילה הוא חזר בתשובה.

אחרי הסיפור, כיבד אותם בפתיחת הארון של תפילת נעילה - וכשיצא הצום, העניק הרב טרבניק לזוג היהודים סט של ארבעת המינים, בכדי שלא יפספסו את המצווה בימי החג.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר