המאבק ב'קורונה'

מודיעין עילית: אנשי 'הפלג' הפגינו נגד סגירת בתי הכנסת

לאחר שחמישה מתפללים נעצרו בבית הכנסת, יצאו אנשי 'הפלג הירושלמי' במודיעין עילית להפגנת מחאה נגד סגירת בתי הכנסת; "אין להם את הכוח והאפשרות לגעת במקומות הקדושה" (אקטואלי)

כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"א בתשרי תשפ"א | 29.09.20
(צילום: צביקה גולובנציץ)

אנשי 'הפלג הירושלמי' במודיעין עילית יצאו הערב (שלישי) להפגנת מחאה נגד סגירת בתי הכנסת על-ידי הממשלה, כחלק מהמאבק בהתפשטות נגיף ה'קורונה'. שני מפגינים נעצרו על-ידי המשטרה.

ההפגנה יצאה לדרך בהוראת רבני 'הפלג' בעיר אשר אמרו כי "אסור לשתוק לנוכח החרפה הבוקר בשכונת נאות הפסגה בעיר, בבית המדרש הגדול 'בית שמואל', כשכוחות משטרה פרצו לבית המדרש, וגררו בברוטליות 7 מחשובי הלומדים למעצר".

בעקבות מעצרם של המתפללים וסגירת בית הכנסת, שנחשפו ב'כיכר השבת', יצאו אנשי 'הפלג' להפגנה סוערת ברחוב חפץ חיים בעיר, "להודיע קבל עם ועולם שבית הכנסת הוא הצורך החיוני ביותר, וכי לא יתכן שגורמי ממשל שאין להם זיקה לדת יסגרו את בתי הכנסת", כלשונם.

המפגינים הכריזו במהלך ההפגנה: "אל תתערבו באורחות חיינו!", "רק גדולי התורה הם שיקבעו את המותר והאסור", "התורה והתפילה הם מה שמגנים על העולם ומונעים מחלות".

לאחר המחאה ברחוב החלו מאות המפגינים לצעוד בדרכם אל הכביש הראשי של היציאה מהעיר.

גורמים ב'פלג הירושלמי' הצהירו הערב כי "זו רק ההתחלה", והבהירו כי "יש כוונה להרעיש עולם ומלואו, עד שיחדור המסר הברור שאין להם את הכח והאפשרות לגעת במקומות הקדושה".

לדבריהם, "עם ישראל כולו עמד רק אתמול ביום הכיפורים וזעק 'שמע ישראל' ואין יהודי שלא הבין כמה בתי הכנסת חיוניים. ניאבק על פתיחת בתי הכנסת גם בחג הסוכות ובשמחת תורה".

מהמשטרה נמסר כי "בשעות אלה מתקיימת הפגנה במודיעין עלית בהשתתפות של מאות מפגינים החוסמים את צירי התנועה. כוחות משטרה פועלים במקום לפיזור ההפגנה עד כה נעצרו שני מפגיעים בחשד להפרת הסדר הציבורי".

כפי שדווח הבוקר ב'כיכר השבת', המשטרה עצרה חמישה מתפללים ששהו בבית הכנסת "בית שמואל" שבשכונת נאות הפסגה במודיעים עילית, לאחר ששהו בתוך בית הכנסת, למרות סגר הקורונה וסכנת ההידבקות.

ב'הפלג' טענו כי המשטרה הפעילה אלימות קשה נגד האברכים שלמדו בבית הכנסת, והוציאה אותם מהמבנה תוך הפעלת כוח רב.

בשיחה עם 'כיכר השבת' הם טענו כלפי השוטרים: "את ויז'ניץ ידעתם לכבד, מבעלזא התעלמתם לגמרי, למאה שערים אתם לא מעזים להיכנס, ובמוקדי הבדיקות בערים החרדיות אתם לא נוקפים אצבע כדי לשמור על הסדר הציבורי ולמנוע הדבקה. לא נהפוך לשעיר לעזעזאל של הציבור החרדי. נקודה!.

"אם פניכם למלחמה, זכרו דבר אחד שרק אתם יודעים: ההפגנות בבלפור הם משחק ילדים... אם נידחק לפינה, תתקלו בהפגנות של ציבור בני התורה בכל פינה בארץ", הוסיפו הגורמים.

מהמשטרה נמסר כי "התקבל דיווח במוקד המשטרה על עשרות מתפללים בתוך בית כנסת בעיר מודיעין עלית. כוחות משטרה שהוזעקו למקום הבחינו בעשרות מתפללים בתוך בית הכנסת, שהם אינם עוטים מסכות ואינם שומרים על מרחק אחד מרעהו וזאת בניגוד מוחלט להנחיות משרד הבריאות ותוך הפרת הסגר.

"5 מתפללים עוכבו לחקירה לאחר שסרבו להזדהות ולהתפנות ושאר המתפללים פוזרו. משטרת ישראל תמשיך לפעול יחד עם הרשויות ויתר גורמי האכיפה לבלימת התפשטות הנגיף במטרה לשמור על שלום הציבור ובריאותו".

(צילום: צביקה גולובנציץ)
(צילום: צביקה גולובנציץ)
(צילום: צביקה גולובנציץ)
(צילום: צביקה גולובנציץ)
(צילום: צביקה גולובנציץ)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר