בניגוד לפרויקטור

שר האוצר דורש: להחזיר פעילות אחרי סוכות

במקביל לדרישתו של גמזו להאריך את הסגר, הודיע שר האוצר כי יעלה בקבינט הקורונה את ההצעה כי בתי עסק והחינוך לגיל הרך יוכלו להתחיל לפעול מיד לאחר חג הסוכות (אקטואלי)

כץ וגמזו (צילום: אוליבר פיטוסי, דוד כהן, פלאש 90)

שר האוצר ישראל כץ ידרוש היום (רביעי) בדיון קבינט הקורונה - שהחל את הדיונים בשעה זו, להחליט על חזרה מדורגת של המגזר הפרטי שאינו מקבל קהל לפעילות מלאה, מיד לאחר סוכות ב50% היקף פעילות וכעבור שבועיים נוספים לפעילות מלאה בהתאם לתו הסגול ולתוכנית הלב הפועם.

עוד הבהיר כץ כי ידרוש, שהחינוך לגיל הרך יוכל להיפתח מיד לאחר חג הסוכות, בהתאם לנתוני התחלואה, במתכונת שפעל בעבר בשל העובדה שלא שימש כמקור הדבקה ובשל נחיצותו לפעילות המשק.

באשר לשאר המשק סבור שר האוצר, כי יש לגבש תוכנית, מותנית בירידה בהיקפי התחלואה, של חזרה הדרגתית של ענפים מקבלי קהל כמו: המסחר, הנופש, וההסעדה ואחרים לפעילות מבוקרת.

"כדי להלחם בקורונה, ישראל חייבת משק חזק וכלכלה חזקה כדי למנוע פגיעה קשה במשק, וכדי לאפשר לממשלה את החופש לקבלת החלטות לצעדים הכרחיים בהמשך, יש להחזיר את המשק לפעילות", מסביר כץ.

שרים בממשלה מתחו ביקורת על תוכנית הסגר ועל הפרויקטור גמזו, וטענו כי התוכנית שלו, לפיה נצא מהסגר בעוד כחודש ולאחר שהפרמטרים שלו ייושמו - הזויה.

"מדובר בסגירה של המשק לחודש וחצי חודשיים. המתווה הזה הוא עונש לא מידתי על אזרחי ישראל. ברגע שהעקומה תתייצב ותתחיל לרדת לכיוון 600 חולים במצב קשה, בדיוק כפי שהיה ערב ההחלטה על הסגר, אזי יש לסיים את הסגר ולעבור לטיפול נקודתי הדוק במוקדי התחלואה, לצד הגברת האכיפה", טענו השרים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר