מפת התחלואה בציבור

נתונים: 28% מהנבדקים החרדים חיובים; רובם בחורי ישיבה

'מגן ישראל' הציג את נתוני התחלואה בחברה החרדית בפני קבינט הקורונה, ומהם עולה כי החרדים מובילים באחוז הבדיקות החיוביות, אך מרבית הנשאים צעירים • אין פיקוח על אלפי בחורים (חדשות)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

מאז ראש השנה, חלה עליה במספר החולים המאומתים. הגרף של מספר החולים נמצא בירידה מאז יום כיפור - כך עולה ממצגת של 'מגן ישראל', שהוצג היום (רביעי) בפני קבינט הקורונה.

במצגת, הכוללת גם תמונת מצב של אפקטיביות הסגר, הצעה להגביר אכיפה והסברה, יש התמקדות ספציפית בחברה החרדית, עם מספר נתונים חשובים.

מהנתונים עולה כי בחברה החרדית, ממוצע אחוז הבדיקות החיוביות, הוא הגבוה ביותר: משמעותית מהציבור הכללי ומהחברה הערבית.

בימים האחרונים, האחוז עמד על כ-28%, כאשר בשיא הגיע אחוז התשובות החיוביות מבין הנבדקים עד ל-29.20%. מדובר במגמת עליה של הימים האחרונים, כפי שניתן לראות בגרף המצורף:

נתון מדאיג מלמד כי 361 ישיבות, עם כ-15,000 תלמידים לא השתתפו במתווה הקפסולות. בהם, מספר חולים לא ידוע, שחלקם נמצאים בבידוד בישיבות ואחרים התפזרו בתוך הקהילה.

בתוך המתווה, יש 169 ישיבות עם כ-32,000 תלמידים. מתוכם, 2,313 חולים בנגיף הקורונה, והם נמצאים בישיבות שהפכו למלוניות קורונה.

בדיקת גילאי החולים, והתפלגות מגדרית מעלה כי רוב גדול של הנדבקים החדשים במגזר החרדי, הם גברים בגילאים בהם לומדים בישיבות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר