הקבינט החליט

כך יילחמו בהתפשטות הקורונה בבתי אבות

הכפלת מספר הבדיקות בבתי האבות והמוסדות הגיראטרים, בניית מתווה לביקור של בן משפחה של אדם מבוגר שחי בגפו, מתן קדימות בתורים למבוגרים ומאמץ הסברה ייעודי (אקטואלי)

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

קבינט הקורונה דן הערב (רביעי) בצעדים שיש לנקוט על מנת להגן על חיי המבוגרים מפני נגיף הקורונה וכמו כן לסייע להם בשגרת חייהם.

בדיון הקבינט הוחלט בין היתר על:

1. הכפלת מספר הבדיקות במוסדות בהקדם, לכ-20,000 בדיקות ביום.

2. משרד הבריאות יציג בישיבת הקבינט הבאה מתווה שיאפשר ביקורים של אנשים מבוגרים החיים בגפם ע"י בני משפחתם.

בדיון העלתה השרה לשוויון חברתי וגמלאים, מירב כהן את הקושי האדיר של אלמנים ואלמנות שחיים בגפם וכמו כן של מבוגרים המטפלים בבן זוג הנמצא במצב סיעודי. לדבריה קבוצות אלו נמצאות בסיכון גבוה וסובלות ממצוקה קשה של בדידות ויש לגבש החלטה שתעודד בני משפחה לבקרם בהתאם להנחיות משרד הבריאות.

הצעת משרד הבריאות תאזן בין הצורך להגן על בריאותם לבין הצורך לשמור על חוסנם הנפשי. יצוין כי כבר כיום קיים סייג לסגר לפיו ניתן לבקר אדם הנמצא במצוקה או זקוק לסיוע.

3. מתן קדימות בתור לאזרחים ותיקים בשירותים ציבורים וצרכניים, בדגש על בנקים ועל רשתות שיווק מזון. המשרד לשוויון חברתי וגמלאים ייצור קשר עם כלל העסקים שמעניקים שירותים יומיומיים לאוכלוסייה המבוגרת ויפעל בתיאום עימם על מנת להוציא לפועל את הקדימות בתור לאזרחים.

4. יקודם יום בחודש, ה-28 לכל חודש, שזהו היום שבו מבוצעת חלוקת קצבת הזקנה, שבו יוקצו שעות מסויימות בהן בנק הדואר יעניק שירות אך ורק לאזרחים ותיקים. זאת, על מנת לתת מענה למבוגרים שאין להם חשבון בנק וחייבים להגיע לבנק הדואר על מנת לקבל את קצבת הזקנה.

במהלך הדיון ציינה השרה כי בגל הראשון של התחלואה כ-56% מהנפטרים היו בקרב דיירי המוסדות (בתי האבות והמוסדות הגריאטריים) וכי כיום, בגל התחלואה השני, שיעור הנפטרים מהמוסדות ירד לכ-30%. את הירידה הזו הסבירה השרה בכמות הבדיקות הגדולה שמבוצעות מדי יום בקרב העובדים והעובדות שנכנסים למוסדות.

בקבינט עלה גם הצורך בקמפיין הסברה ייעודי לאוכלוסייה המבוגרת, וסוכם כי על השרה מירב כהן להציג בפני שרי קבינט הקורונה הצעה למהלך הסברתי וכמו כן את דרכי הגישה לאוכלוסייה המבוגרת. מאמצי ההסברה יתמקדו בעידוד האוכלוסייה המבוגרת ליציאה להתאווררות בטוחה מהבית מעת לעת, וכמו כן בעידוד היציאה לטיפולים רפואיים ולבדיקות רפואיות.

בנוסף, השרים עודכנו כי טרם הועבר השיפוי הדרוש לבתי האבות הפרטיים שנאלצו להתמודד עם הוצאות גדולות מאוד עקב משבר הקורונה וכי יש לשמור על איתנותם הפיננסית, כי אם מצבם הכלכלי יתערער, הראשונים לשלם את המחיר יהיו דיירי המוסדות הקשישים. סוכם כי אגף תקציבים יישב עם נציגי המוסדות וידון עימם על פרטי השיפוי הדרוש.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר