לקראת חג הסוכות

גדולי ישראל במכתב מיוחד: להתפלל בחוץ - ולא להתארח

מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, יצאו הערב במכתב לכלל הציבור, בו הם קוראים לגבאים לדאוג שיתפללו במרחב הפתוח, ומבקשים מהציבור לא להתארח ולהפקיד על מסכות (בארץ)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
מרן הגר"ח והגר"ג (צילום: נפתלי לרר | עזרא טרבלסי)

מרן הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגר"ג אדלשטיין, יצאו הערב (רביעי) במכתב לכלל הציבור, בו הם קוראים לגבאים לדאוג שיתפללו במרחב הפתוח, ומבקשים - לא להתארח בחג.

גדולי ישראל פונים תחילה לגבאי בית הכנסת: "גבאי בתי הכנסת יראו לדאוג בימים אלו, לאפשרויות של מניני תפילה ככל האפשר במרחב הפתוח שבחצרות בית הכנסת וכו' וכל היכולים לסייע בזה בשאר מקומות שכרם גדול".

לגבי האירוח בחג, כותבים מרנן ורבנן: "במהלך כל ימי החג הבעל"ט אין להתארח לסעודות וכדו', ובעלי סיכון ובכללם המבוגרים שיחיו לאוי"ט ישמרו מאוד דשכיח היזקא אצלם".

על חבישת המסכות נכתב במכתב: "אחד מהדברים שמאוד שומרים מפני הדבקה כשנמצאים בין אנשים הוא חבישת מסיכות ותועלתם מרובה מאוד ואין להקל בזה".

עוד כותבים גדו"י: "ממצות היום של חג הסוכות הוא השמחה ויש לכל אחד ואחד להרבות שמחה בחג ויש לעשות לכך פעולות שישמח גם את בני ביתו והילדים ולהשרות אוירה נעימה בבית".

מה עושים כדי להתחזק, גדולי ישראל כותבים: "בעת צרה היא ליעקב ואחר ששומרים כל כללי ההשתדלות, החובה להאמין ולבטוח בהשי"ת שהוא המנהיג ומשגיח, ואין אדם שיפגע בו הנגיף אם לא יכריזו מלמעלה, וננצל את ימי חג האסיף הבעל"ט, לחיזוק האמונה".

לסיום, נכתב במכתב: "עיקר העיקרים, תורה מגנא ומצלא ועלינו להתחזק בלימוד התורה, ובכח התורה ננצל מכל מחלה".

המכתב של גדולי ישראל

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר