שכחו אותם מאחור

זעם בישיבת היכל יצחק: 'הפכו אותנו בכוח למלונית קורונה'

לצד אלפי בחורי ישיבות שפונו למלוניות קורונה, לא מעט בחורים נשכחו מאחור. בישיבת 'היכל יצחק' זועמים: "הפכנו למלונית קורונה בעל כורחנו", לאחר שמאות חולים ומבודדים נשארו בישיבה (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
רבני ישיבת 'היכל יצחק'. ארכיון (צילום: באדיבות המצלם)

בעוד אלפים רבים של בחורי ישיבות פונו למלוניות קורונה לאחר יום הכיפורים, הרי שישנן ישיבות שנפלו "בין הכיסאות", ולמרות כל ניסיונותיהם לדאוג למקום ראוי עבור הבחורים החולים, הם נתקלו בחוסר מענה.

ישיבת 'היכל יצחק - לנדא' היא אחת מהישיבות בהן חלה התפרצות קורונה בסוף 'זמן אלול', ובישיבה יש כ-150 תלמידים חולים, ועוד רבים מחויבי בידוד, אך נכון להבוקר (חמישי) התלמידים שוהים בישיבה, ובאם לא יהיה שינוי הם ישהו בישיבה גם בחג סוכות הקרוב, כאשר שהותם ממומנת על ידי הישיבה.

נציין כי הישיבה החלה את 'זמן אלול' עוד בשלהי חודש אב על פי מתווה הקפסולות. בישיבה בה לומדים כ-400 תלמידים הצליחו לפעול על פי המתווה במשך זמן רב, עד לראש השנה.

אלא שאז התגלו מספר תלמידים חולים ואלו בודדו במתחם נפרד, אך מה שהיה אמור לקרות באופן טבעי לא קרה - הבחורים החולים לא הועברו למלוניות קורונה.

בכיר בישיבה מתאר בשיחה עם 'כיכר השבת': "מיד כאשר החלה ההתפרצות לקחנו אחריות וניסינו להעביר את התלמידים החולים למלוניות, יצרנו קשר עם אנשי המקצוע בפיקוד העורף ובוועד הישיבות, אך דבר לא נעשה".

הגורם מוסיף ומתאר: "יום אחד אומרים לנו לכו ל'חברון', ביום השני אומרים תשלחו את התלמידים למלוניות קורונה, אך בפועל דבר לא נעשה".

בעקבות כך, הישיבה ממשיכה לפעול גם בימים אלו, ומממנת קייטריגנ ופראמדיק צמוד. העלות ליום מסתכמת בעשרות אלפי שקלים, אך הרשויות מסרבות להתערב.

ל'כיכר השבת' נודע כי ישיבת 'לנדא' היא לא היחידה. ישיבות נוספות שפעלו על פי מתווה הקפסולות נענות במריחה ובגרירת רגליים. בכיר באחת הישיבות אומר ל'כיכר השבת' כי התנהלות שכזו מרחיקה את הציבור החרדי עוד יותר ממנהיגיו הפוליטיים, וגורמת לחוסר אמון שעלול לבוא חלילה בהפרת הנחיות ולעלות בחיי אדם.

בפיקוד העורף התנערו מאחריות וטענו כי הטיפול בישיבות המדוברות לא בסמכותם.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר