"רוקדים 'מה יפית'"

הגר"מ שטרנבוך: "לא לפחד מהשלטון, אך להיזהר מלצאת ולהדביק"

בשיחת חג מיוחדת פרס ראב"ד 'העדה' את דעתו בנוגע לקורונה, הסביר למה לא צריך לפחד, טען כי יכול להיות הרבה יותר גרוע ותקף בחריפות רבנים "שרוקדים 'מה יפית'" (חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
(צילום: י.נ.ק)

ראב"ד 'העדה החרדית' הגר"מ שטרנבוך התייחס לאחרונה למשבר הקורונה, קרא להיזהר מלצאת ולהדביק, אך במקביל "לא לפחד מהשלטון".

בשיחת חג שהעניק למגזין 'קהלא קדישא' - של העדה החרדית, תקף הראב"ד את ראשי הציבור החרדי, והסביר כי כל מה שהם אומרים לשמור על ההוראות, זה רק בגלל שהם מנסים להתחנף לשלטון ולשכנע שחרדים אינם לא מפיצי מחלות.

בתחילת השיחה התייחס הגר"מ שטרנבוך להישמרות מפני הנגיף ואמר: "מי שחולה בקורונה, כמובן שעליו לשמור ולהתרחק, ולהיזהר שלא להדביק אחרים".

"כל השאר", אומר הראב"ד, "אם הוא הולך לדבר מצווה, ללמוד או ללמד או להתפלל וכו', אזי בוודאי יש לנו ההבטחה ש'שומר מצווה לא יידע דבר רע (חולים וזקנים - יעשו שאלת חכם)'".

באשר לשאלה האם צריך לפחד, ענה הגר"מ שטרנבוך: "שום פחד. אין לזה מקום בחייו של יהודי. לפחד צריך רק מהריבונו של עולם. אם יש לאדם אמונה וביטחון בריבונו של עולם, אין ממה לפחד עוד משום דבר אחר. שומר מצווה לא יידע דבר רע".

"הדרך להינצל", הוסיף ראב"ד 'העדה החרדית', "היא רק על ידי שייטיב דרכיו, יתן צדקה לעניים ויבקש מבורא העולם שבזכות זה יזכה להינצל".

הגר"מ שטרנבוך, השבוע, במוצאי יום הכיפורים (צילום: י.נ.ק)

הרב הוסיף: "צריך לדעת שהמגיפה באה לעולם רק כדי להודיע את מלכותו יתברך לכל יושבי תבל. 'אני ראשון, אני אחרון ומבלעדי אין אלוקים'; מער נישט".

את הסיבה להגעת הקורונה הגדיר הרב כ"אזהרה לכלל הציבור. הבורא נותן התראת 'אין עונשין אלא אם כן מזהירין'. מזה צריך לפחד ולחשוש. אם מזה לא נפחד ונחשוש, אזי יבואו חלילה צרות אמתיות, ולא רק כאלה, אלא אותן האמורות בתוכחה, השם ירחם".

אולי יש גם טוב בקורונה, שבזכות כך נמנעו חילולי שבת? נשאל הראב"ד - וענה: "אם יש כפירה, זה עדיין לא מועיל לתקן את הדרכים המקולקלות של הכופרים. זאת לא הנקודה שכל המעשה השמיימי הזה בא לגלות לנו. הוא בא לגלות לנו שהבורא הוא בעל הבית על העולם, וכפי שהוא מחיה את העולם כל העת, כך הוא יכול להחריבו ברגע. עלינו לפחד מהבורא".

ההנהגה בסוכות

"צריך לקיים את כל המנהגים בחג - כרגיל", קבע הראב"ד, והסביר: "כל ההחלטות מעורבבות בשקר ופוליטיקה. עלינו לעשות את שלנו: להישמר כמו שצריך, אבל בוודאי להמשיך ולקיים את המסורת הנהוגה מדור דור".

לגבי הוראתו משכבר, להותיר את החיידרים פתוחים, אמר הגר"מ: "יש הרבה שקר במה שהם אומרים. שום אמת. כל הרעש שעושים על שמירת התקנות - מקורו בלתי טהור, כביכול הם יחליטו לנו מה לעשות".

"הם (הכוונה לרבנים ואישי ציבור חרדיים הקשורים למפלגות) עושים זאת, כי הם רוצים לרצות את החילונים ולהוכיח להם שהם שומרים על התקנות, כדי שלא ילעיזו עלינו שאנחנו מפיצי מחלות".

"אין במעשיהם כל קנאות לשם מצווה, וכל דבריהם בזה אינם נובעים מתוך יראת שמיים וחשיבות חיי אדם, אלא הכל נובע מהרצון להתחנף לראשי השלטון החילוניים ולרקוד 'מה יפית'", סיים הראב"ד.

"האמת", מסביר הראב"ד, "שזה לא יועל להם, כי החילונים תמיד ילעיזו על החרדים - גם במידה ונשמור על כל התקנות - הם תמיד ימצאו סיבות להלעיז עלינו. והדרך להתמודד נגדם זה לא באמצעות חנופה, אלא אדרבה שלא יהיה אכפת לנו כלל מה שהם חושבים - ושיהיה נדמה אצלינו דבריהם - כבהמות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר