מתקן תמים?

צה"ל מביך את חיזבאללה: מי זה שהתראיין?

בניסיון להכחיש את חשיפת ראש הממשלה על המתקנים לייצור טילים, לקח ארגון הטרור הלבנוני עיתונאים לזירה • אך צה"ל חושף מי האיש שהתראיין שם לכלי התקשורת (ביטחון)

ב. ניסני | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

ביום שלישי האחרון, חשף ראש הממשלה בנימין נתניהו בנאום שהעביר בעצרת הכללית של האו"ם כי חיזבאללה מייצר רכיבים של טילים מדוייקים בסמוך למפעל גז ותחנות דלק.

צה"ל אף חשף תיעודים מהמקום - אך בארגון הטרור הלבנוני בחרו להכחיש הכל, ואף ארגנו למקום משלחות של עיתונאים, בהתראה של שעות, כדי להיווכח כביכול אין מפעל טילים במקום.

בתגובה, החליטו בצה"ל לחשוף תיעוד נוסף, ואף להביך את חיזבאללה, עם פרסום שמו ותפקידו האמיתי של האיש שהתראיין בפני התקשורת במקום.

מדובר בלא פחות מאשר מחמד כאמל פא'אד רמאל, מנהל האתר לייצור רכיבי טילים מדויקים בשכונת אל ג'אנח הינו פעיל בארגון הטרור חיזבאללה.

מלבד היותו מנהל האתר לייצור רכיבי טילים מדויקים של חיזבאללה הוא פועל תחת היחידה לייצור טילים מדויקים של חיזבאללה הפועלת בשיתוף פעולה הדוק עם כוחות איראניים. במסגרת תפקידו, טס מספר פעמים עם פעילים נוספים לאיראן.

בנוסף, מפרטים בצה"ל את שימושי המכונות לייצור רכיבי טילים מדויקים שתועדו על ידי הנוכחים בתדרוך העיתונאים של חיזבאללה באתר אל ג'אנח שלטענת הארגון הינו אתר אזרחי:

מכונת הכיפוף – מעבדת את המתכות מהן מורכבות מעטפת המנוע, ראש הקרב ומקטעי הניווט של הטיל.

מכונת ערגול – משמשות לעיבוד מתכות לצורת גליל. מאפשרת את עיבוד המתכות לרכיבי המנוע, ראש הקרב ומקטעי הניווט של הטיל.

מכונת חיתוך בלייזר, מכונת חיתוך הידראולית, מכונת חיתוך ידנית – משמשות לחיתוך מתכות בזוויות הנדרשות לייצור כנפונים לייצוב הטיל, מעטפות מנועים וראשי קרב לטילים.

לגבי האתר בשואיפת – אתר תת קרקעי תחת 5 בניינים: סביב האתר זוהו תנועת חשודות בימים שמאז החשיפה, במסגרתן הגיע רכב מסחרי לאתר ויצא ממנו מספר שעות לאחר מכן.

משם המשיך הרכב לאתר תת-קרקעי הממוקם תחת בניין מגורים אזרחי בשכונת ברג' אלבראג'נה ונמצא בשימוש ארגון הטרור חיזבאללה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר