פסק הלכה בעולם היהודי

הרב זילברשטיין: "חייבים להתפלל לרפואת הנשיא טראמפ"

במענה לשאלת "כיכר השבת", השיב הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר 'המועצת', כי מדין 'הכרת הטוב' חייבים להתפלל לרפואתו של נשיא ארצות-הברית דונלד טראמפ שנדבק בנגיף ה'קורונה' (אקטואליה)

חיים אילוז | כיכר השבת |
הגאון רבי יצחק זילברשטיין והנשיא טראמפ (צילום: בעריש פילמר, הבית הלבן)

"חייבים להתפלל לרפואתו של הנשיא דונלד טראמפ", כך פסק הבוקר (ראשון) הגאון רבי יצחק זילברשטיין, חבר מועצת גדולי התורה ורבה של שכונת רמת אלחנן בבני ברק, במענה לשאלת 'כיכר השבת'.

לאור הידבקותו של הנשיא טראמפ בנגיף ה'קורונה', העביר 'כיכר השבת' אל הגר"י זילברשטיין, את השאלה: האם העם היהודי צריך להתפלל לרפואתו של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ?

הגר"י זילברשטיין השיב בתחילה כי אין הוא ראוי לצאת בקריאה שכזו - אלא רק באישור ובהוראת גדולי ישראל, שכן כשמדובר באדם הכי גדול באומות העולם ראוי שאדם גדול באומה היהודית יקרא להתפלל עליו.

אך הוסיף וציין כי לדעתו "לא 'צריך' - אלא חייבים להתפלל, זו חובה גדולה, להתפלל לרפואתו של טראמפ וזאת מדין הכרת הטוב, וכך פסק מרן הגרי"ש אלישיב".

הרב הוסיף ואמר כי בעת שמתפללים לרפואתו צריך להזכיר את שמו של הנשיא ואת שם אביו - דונלד ג'ון בן פרד טראמפ, וציין כי כך כותב המהרש"ל.

הנשיא טראמפ מתייחס למצבו (צילום: הבית הלבן)

נשיא ארצות-הברית, דונלד טראמפ, עדיין שוהה בבית החולים הצבאי 'וולטר ריד' - לשם הועבר בסוף השבוע לצורך טיפול ומעקב, בעקבות הידבקותו בנגיף ה'קורונה'. הנשיא טראמפ, כך לפי הדיווחים, קיבל מנה נוספת של התרופה "רמדסיביר".

ברשת 'פוקס ניוז' דווח כי רופאו האישי, ד"ר שון קונלי מסר כי מצבו מוסיף להיות טוב, הוא ללא חום ולא נזקק לחמצן. לדבריו, הנשיא עדיין לא יצא מכלל סכנה אך ישנה "אופטימיות זהירה".

איוונקה טראמפ, בתו היהודיה של הנשיא, צייצה הבוקר בטוויטר את תמונתו של אביה סביב שולחן עבודה, וכתבה: "אין דבר שיכול לעצור אותו מלעבוד למען העם האמריקני".

הציוץ של איוונקה טראמפ

בסרטון וידאו שפרסם הלילה בחשבון הטוויטר שלו, התייחס הנשיא טראמפ למצבו ואמר: "אני מרגיש הרבה יותר טוב. מחכה בקוצר רוח לסיים את הקמפיין. זה משהו שקרה למיליוני אנשים ברחבי העולם ואני נלחם גם עבורם ולא רק למען תושבי ארה"ב - אנחנו נביס את הנגיף".

טראמפ הדגיש כי "הימים הבאים יהוו את המבחן האמיתי, קיבלתי תמיכה מהעם האמריקני, תמיכה כמעט דו-מפלגתית, זה דבר יפה ולא אשכח זאת".

"אני רוצה להודות למנהיגי העולם על הברכות", אמר הנשיא האמריקני והוסיף כי "לא אשכח לעולם את האהבה שקיבלתי".

הנשיא הוסיף: "אני חייב לחזור כי אנחנו עוד צריכים להמשיך להפוך את אמריקה לנהדרת שוב – עשינו עבודה נהדרת אך יש לנו עוד עבודה. מחכה בקוצר רוח לסיים את הקמפיין".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר