נפתחה חקירה

סכנה, מאוורר: אצבעותיהם של ילדים נקטעו

מספר מקרים של קטיעת אצבעות של ילדים שהוריהם דיווחו כי רכשו את המאווררים של חברת 'מולר' ברשת 'אושר עד' - שם עדכנו על הפסקת המכירה • משרד הכלכלה חוקר (אקטואלי)

(צילום: מסך)

שורה של דיווחים ברחבי הארץ על קטיעת אצבעות של ילדים קטנים כתוצאה ממאווררים שהוצבו בסוכות. ההורים דיווחו כי מדובר במאווררים של חברת 'מולר', שנרכשו ברשת 'אושר עד'.

בבית החולים שיבא לבד, עדכנו על שלושה ילדים שונים, מאזורי מגורים שונים, שכולם דיווחו על קטיעת האצבעות כתוצאה ממאוורר של החברה הספציפית.

ברשת 'אושר עד', שם מכרו את המאוורר במחיר מוזל, מה שהפך אותו לפופולרי, הודיעו כי יפסיקו למכור את הפריט, ויוציאו אותו מכל הסניפים.

אחד מהילדים שאצבעו נקטעה, הוא בן למשפחה חרדית המתגוררת בעיר בני ברק. יצוין, כי המאוורר נמכר ברשתות שיווק נוספות.

ההורים טוענים, כי לא הצליחו לשמור על הילדים, בשל העובדה כי מדובר במאוורר עם פתחים רחבים מידי. אחד ההורים סיפר, כי אפילו האצבעות שלו עברו את הפתחים הרחבים.

מאבי אליהו שיווק, המייבאת את המאוורר, נמסר בתגובה: "מדובר במאוורר תעשייתי, כשבחמישה מקומות בהוראות השימוש נכתב מפורשות שאין להכניס אצבעות או חפצים אחרים למוצר. כן כתוב: 'לעולם אין לאפשר לילדים או לאנשים מוגבלים להשתמש או להיות בקרבת המאוורר'. נאסוף את הפריט מכל נקודות המכירה ונלמד את הנושא. אנחנו מאחלים החלמה מהירה לילדים".

ממשרד הכלכלה נמסר כי "בעקבות דיווחים על ילדים שהכניסו אצבעות לרשת המגן ונפגעו מלהב המאוורר המסתובב, הממונה על התקינה וצוות מינהל התקינה במשרד הכלכלה, חוקרים את האירועים, אשר אחד מהם הוביל לקטיעתה של אצבע בפעוט כבן שנה".

"כן בודק הממונה על התקינה את מידת עמידת המאווררים המעורבים באירועים בהוראות התקן הרשמי ת"י 900 חלק 2.80 'בטיחות מכשירי חשמל ביתיים ומכשירים דומים: דרישות מיוחדות למאווררים', לרבות בדרישות שמהותן למנוע סכנות מכניות ובהוראות שימוש ואזהרה".

"הממונה על התקינה מבקש מהציבור לדווח על כל מקרה פגיעה בילדים שנגרמו ממאווררים במייל tkina@economy.gov.il ואף מבהיר כי בהתאם לחוק התקנים, תשי"ג-1953 חלה על עוסקים חובת דיווח לממונה על אירועי פגיעה ממוצרים שחל עליהם תקן רשמי".

עוד הוסיפו במשרד, כי "בהמשך וככל שממצאי החקירות יצביעו על הצורך בהודעת אזהרה נוספת המתייחסת לדגם ספציפי של מאוורר, הממונה על התקינה יפרסם הודעת אזהרה נוספת בהתאם לסמכויותיו לפי חוק התקנים ואף יפעל כנגד מפרי החוק".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר