"שנאת עמי ארצות"

אלימות המשטרה ומלוניות הקורונה // הרב דב פוברסקי

"הם תמיד יביאו את התמונות הפחות מפרגנות, למשל של כאלה ללא מסכה, או של סוכות המונים, וישיבות שלא מקפידות על הכללים וההנחיות" | הרב דב פוברסקי בטור חג (טור דעה)

הרב דב פוברסקי | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: כאן 11)

התקשורת השמאלנית והרעה הזו, תמיד תרדוף אותנו, ממש לא חשוב מה נעשה ומה נחשוב. הם אף פעם לא כיבדו אותנו ואת הדת והמצוות שאנו מנסים בחירוף נפש לקיימן, בין אם הן דאוריתא או מדרבנן, או סתם מנהג טוב שנהגו אבותינו.

הם תמיד יביאו את התמונות הפחות מפרגנות, למשל של כאלה ללא מסכה, או של סוכות המונים, וישיבות שלא מקפידות על הכללים וההנחיות.

הם תמיד יביאו סיפורים של בני ישיבות שמצפים לנצל את המדינה ואת משאביה כדי לצאת לחל"ת מסוג אחר, קרי – חופשה מושלמת ללא תשלום – במלונית כשרה למהדרין, בלי הגבלות ובידודים, וכל זאת ישיר על חשבון משלם המיסים הישראלי הגאה.

סוג של פרסום של שיקרי שגורם לשנאת הדת ובעיקר שנאה נגד החרדים באשר הם.

מאידך, בציבור החילוני רווחת התחושה שהחרדים בתקופה זו מזלזלים זלזול עמוק בכל הקשור לקורונה, הנתונים שעולים מתוך בדיקות מקצועיות מצביעות על היקף תחלואה והדבקה גבוה במיוחד, אפילו מול המגזר הערבי, ששם האכיפה וההסברה לכאורה קשים יותר, ולמרות זאת ידע לשמור ולהוריד את אחוזי ההדבקה והתחלואה.

הציבור החילוני מתרגם את הדברים לכך, שהתחלואה בציבור החרדי מסכנת את כולם, וכן העיתונאים מפרסמים את הנתונים, והפרסום כמו פרסום, תמיד עושה את שלו.

הנזק התדמיתי, הוא קשה, החילול ה' הרבה יותר.

בחורי ישיבות ממלוניות קורונה מדברים. צפו (צילום: כאן 11)

ברשתות החברתיות בתוכנו, עולים פוסטים, ומוצרי ווידאו, שמספרים על רדיפת הדת ועל השמצת המגזר כולו, בו בזמן שרבים וטובים מקפידים על הנחיות - והתו הסגול ממש כאילו הוא ניתן 'כתורה למשה מסיני', ובמקום להביא את התמונות היפות – בוחרים אותם בני בליעל להביא דווקא את הסיפורים הפיקנטיים שהם רעים ועושים עוול לכולנו.

סתם ככה עולה לי לראש תוך כדי הכתיבה, איך בהפגנה בת"א הפעילה המשטרה כוח של פרשים רכובים על סוסים, כאמצעי לפיזור הפגנות, ואיך המפגינים זעמו, ''איך ייתכן שהמשטרה תפעל באלימות שכזו''.

כתב חילוני ענה למפגין בשידור, למה אתה חושב שאתה שונה ממפגינים אחרים, למשל אלו בירושלים בהפגנות החרדים ששם המשטרה מפעילה מכת"זיות, עם מי בואש מסריחים במיוחד.

אז מי באמת צודק בכל הוויכוח, מסתבר שכולם צודקים – ובכל זאת אין כאן צדיקים.

יש זלזול משווע ומחפיר משהו, בגישתם של חלק לא מבוטל מאיתנו לכל הנחייה מקצועית ככל שתהיה, אני לא מדבר על חוקים שהם לא בהתאם להלכה ולאמונתנו, אני מדבר אך ורק על הנחיות רפואיות מקצועיות – שעובדו על ידי מדענים, חוקרים, רופאים ואנשי מקצוע מהארץ והעולם.

תחשבו על מי שהולך לרופא בכיר, שפוסק לו בהתאם למצב, כי אסור לו לצום ואם הוא יצום ביו"כ הרי שהוא מסתכן בנפשו, האם הוא יצום, או שיסמוך על הרופא שהוא הגורם המקצועי, למרות שהרופא איננו דתי.

כפי שאמרו חז"ל – 'נאמן בעל האומנות על אומנותו'.

הזלזול מצולם ומופץ, סוכות הענק שנבנו , כאלה השימוש בהם עלול להמית ולהזיק לציבור כולו. וכן ישנם כתבים ופוליטיקאים רבים שממתינים לטרף ולא בסבלנות מיוחדת, כדי לעשות בו שימוש למען הרייטינג במקרה הטוב, ולמען הפצת שנאה במקרים הגרועים יותר.

אז לפני שאנו באים בטענות ובדרישה לתקן את הזולת, הייתי מציע שקודם נתקן את עצמנו, או לפחות במקביל. ממש כמו בכל מריבה וקטטה שהתפללנו עליה שלא תקרה לנו ולכל עם ישראל, זה עתה בתחילת חודש זה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר