"האירועים יצאו משליטה"

"הלוויית הרבי הייתה באישור"; המשטרה: לא עמדו בתנאים

מאות חסידים ליוו את האדמו"ר מפיטסבורג לדרכו האחרונה, אחרי שקיבלו אישור מהמשטרה, למרות הגבלות הקורונה • מדוע בכל זאת נקטו באלימות? החסידים מאשימים, במשטרה מסבירים (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: Flash90)

מסע הלוויית האדמו"ר מפיטסבורג, עוררה סערה כאשר מצד אחד יצאו מהמקום תיעודים של אלימות משטרתית, ומצד שני, ביקורת בכלי תקשורת שונים על השתתפות מאות החסידים שליוו את האדמו"ר הנערץ לדרכו האחרונה.

אחד החסידים, מותח ביקורת חריפה בשיחה עם 'כיכר השבת': "המשטרה אישרה במלואה את מסע ההלוויה. אך אותם אנשים הנלחמים לאפשר את קיום ההפגנות, נלחמים נגדנו".

"מה ההבדל בין ההפגנות להלוויה? כמובן שלא ניתן להשוות בין מצוות הלוויית המת להפגנה פוליטית, אך מבחינה בריאותית - מדובר בהתקהלות בשטח פתוח, של אנשים העוטים מסכות. אי אפשר לטעון שבהפגנות אין הדבקות, ואז להאשים אותנו בגלל הלוויית הרבי".

ואכן, כבר בשעת בוקר מוקדמת, הוציאה המשטרה הודעה עם הערכות לקראת ההלוויה, עם התייחסות לצורך לשמור על ההנחיות הבאות: עטיית מסכות כל העת, איסור התקהלויות ושמירה על מרחק שני מטרים איש מרעהו.

לגבי התנהלות המשטרה, שאף הביאה לתיעוד המקומם של הכאת ילדים, מותחים כמה מהמשתתפים בהלוויה ביקורת, בטענה כי האירועים יצאו מכלל שליטה, דווקא בגלל התנהלות המשטרה.

(צילום: מוטי זילברברג)

אחרי ההלוויה הסבירו במשטרה: "אמש עם היוודע דבר פטירתו של האדמו"ר מפיטסבורג נערכה משטרת ישראל בציר הסברתי כלפי הקהילה בכל הנוגע לעמידה בתקש"ח וציר מבצעי על מנת לאפשר את קיום הלוויה בכל האמור בשמירה על הסדר הציבורי והיבטי תנועה".

"היום וכהמשך להערכות משטרת ישראל בלוויית האדמו"ר מפיטסבורג ז"ל באשדוד משהבחינו השוטרים כי המשתתפים אינם עומדים בתנאי התקש"ח בכל האמור בתנאי הריחוק החברתי הופסק שלב ההספדים ומסע הלוויה הרכוב יצא לדרכו ועד הגיעו לבית העלמין".

עוד נמסר מהמשטרה כי "כוחות משטרה אשר נערכו באירוע פיזרו את ההמונים ולא עלה צורך מבצעי בביצוע מעצרים, היבטי אכיפה פרטניים ייבחנו בהמשך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר