עימות עם המשטרה

זעם בתולדות אהרן: מיטת הנפטר נפלה על הריצפה

זעם רב בקרב חסידי תולדות אהרן לאחר שבמהלך מסע הלווייתו של האברך הצעיר ר' יהודה טרייטל בראנסדרופר ז"ל, המשטרה התעמתה עם המלווים והמיטה נפלה לארץ (חרדים)

(צילום: חיים גולדברג, נגה טרנופולסקי)

זעם רב בקרב חסידי תולדות אהרן לאחר שבמהלך מסע הלווייתו של האברך הצעיר ר' יהודה טרייטל בראנסדרופר ז"ל, שהתמוטט בפתאומיות בסמוך לבית המדרש של החסידות, המשטרה חסמה את המלווים שהיו בדרכם להר הזיתים. לטענת כמה עדי ראיה התנהלות המשטרה גרמה למיטת הנפטר להישמט מידיהם של המלווים וליפול ארצה., ואף לסימני דם על גופת הנפטר.

המנוח הוא בנו של המו"צ, ומחשובי החסידים הגאון רבי אהרן בראנסדרופר, שאף הוכה ע"י שוטרים במהלך הלוויית בנו בעת שהמלווים ניסו לחצות את המחסום המשטרתי שהוצב בכביש 1, בדרכם להר הזיתים.

כאמור, בתולדות אהרן זועמים מאד, ולכיכר השבת' נודע, כי בשעה הקרובה צפויים להכריע גורמים בחסידות כיצד להגיב על המעשים, כאשר לדבריהם המשטרה הפעילה כוח רב נגד המלווים באמצעות שלשה מחסומים שהוצבו בדרך.

בהודעת המשטרה נמסר, כי כוחות משטרת ישראל הפועלים לאכיפת התקנות בירושלים, בלמו לפני זמן קצר מסע לוויה ובו מאות משתתפים שיצאו מכיוון רחוב הנביאים והתכוונו להגיע לקבורה בהר הזיתים.

כאמור, כוחות המשטרה בלמו באזור שדרות חיים בר לב חלק גדול מהמשתתפים ופיזרו אותם חזרה לתוך השכונות בבקשה שישובו לבתיהם, וכי מסע הלוויה נמשך בצורה מצומצמת לכיוון הר הזיתים.

עוד נמסר, כי משטרת ישראל שבה ומדגישה לציבור, להישמע להנחיות והתקנות, לגלות אחריות אישית וערבות הדדית, ולהימנע ככל הניתן מהתקהלויות מעין אלו.

בהודעה נוספת שמסרה המשטרה נכתב כי בהמשך לדיווח על מסע הלוויה שמתקיים לכיוון הר הזיתים, כוחות משטרה שהוצבו בציר הלוויה באזור סולטאן סולימאן ועד להר הזיתים פיזרו ובלמו את המשתתפים שנשארו במסע הלוויה, במהלך הפעילות נעצרו 11 חשודים בגין הפרת התקנות ונרשמו קנסות וכי מסע הלוויה הסתיים והמשתתפים שנותרו התפזרו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר