לקראת תרומת פלזמה

תלמידים מ'וולפסון' שהחלימו מהנגיף - עברו בדיקת נוגדנים

בעיצומו של חול המועד, עשרות תלמידים מישיבת 'נתיבות החכמה – וולפסון', שהחלימו מהנגיף, עברו בדיקת נוגדנים כדי לבדוק האם יוכלו לתרום פלזמה לטובת החולים (חדשות בארץ)

(צילום: שלומי טריכטר)

בעיצומו של חול המועד סוכות, בשל המצב והעומס במחלוקות הקורונה, עשרות תלמידים מישיבת 'נתיבות החכמה – וולפסון', שהחלימו מהנגיף, נבדקו האם יש בדמם נוגדנים לצורך תרומת פלזמה.

בישיבת 'וולפסון', שמרבית תלמידיה נדבקו בקורונה, התקבלה החלטה על ידי הנהלת הישיבה, לבקש מהבחורים לתרום פלזמות עבור חולי הקורונה ובחורי הישיבה נענו בשמחה לבקשה.

כאמור, בעיצומו של חול המועד, 50 הבחורים הראשונים נדגמו על ידי מתנדבי 'איחוד הצלה' במטרה לבדוק האם יש בדמם נוגדנים שיאפשר להם לתרום פלזמות לטובת חולי קורונה, כאשר על מערך ההתרמה ניצח ארגון 'יד אברהם' בראשות הרב שמעון ברוין ובנו הרב חזקי ברוין, שהוציאו לדרך את בפרויקט בשיתוף המרכז הרפואי 'הדסה'. הליך התרומה נעשה בתיאום מלא עם פיקוד העורף, שמלווה את פעילותה של ישיבת וולפסון מתחילת משבר הקורונה.

פרטי המיזם ודרך הוצאתו לפועל, סוכמו בשיחה בין ראשי הישיבה הגאון רבי דניאל וולפסון והגאון רבי ברוך נויבירט לבין רב המרכז הרפואי 'הדסה' הרב קליין.

ראש הישיבה אמר כי התרומה של בחורי הישיבות שחלו לטובת המאבק בקורונה, הוא קידוש ד' מיוחד במינו. "יש לנו זכות גדולה שבני הישיבה יכולים לעזור לחולים על ידי תרומה דם פשוטה", אמר הרב קליין .

כזכור עם תחילת זמן אלול, התקיימו בישיבת וולפסון בדיקות קורונה מקיפות לכלל הבחורים תוך הקפדה מלאה על מתווה הישיבות שסוכם בין ועד הישיבות למשרד הבריאות. חרף הבדיקות וההקפדה על מתווה הקפסולות, חלק גדול מתלמידי הישיבה חלו בקורונה וטופלו על פי כל הכללים של משרד הבריאות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר