דרש ועורר בביכנ"ס

הצדיק ה'נובהרדוקר': הגאון רבי עוזר שוורץ זצ"ל

במודיעין עילית נפטר הלילה מקורונה הגאון הנודע רבי עוזר שוורץ זצ"ל, מתלמידיו המובהקים של הגאון הצדיק רבי גרשון ליבמן זצ"ל, ראש ישיבת 'בית יוסף' - נובהרדוק בצרפת (בארץ)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: שאטרסטוק)

במודיעין עילית נפטר הלילה (רביעי), הגאון רבי עוזר שוורץ זצ"ל, מתלמידיו המובהקים של הגאון הצדיק רבי גרשון ליבמן זצ"ל, מקים וראש ישיבת 'בית יוסף' - נובהרדוק בצרפת, בשיטת נובהרדוק המיוחדת.

המנוח, בן 84 בפטירתו, שהיה אדם בריא לחלוטין, נדבק בנגיף הקורונה, לאחר שהתפלל בראש השנה במניין אברכים בשכונת גרין פארק במודיעין עילית.

לפני ה'תקיעות' ביום השני התבקש רבי עוזר לדרוש כמה דקות, אך דרשתו נמשכה כמחצית השעה, במהלכה בכה ואמר: "מה ידענו בשנה שעברה, שהשנה יהיה ככה את 'ומי במגיפה'...".

הוא חש ברע אמש בשעות הצהריים ופונה לבית החולים שם השיב את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני המשפחה ותלמידיו.

מכריו מספרים, כי המנוח הקפיד בכל תקופת הקורונה שלא לפספס תפילה במניין, תוך שהוא ממשיך להקפיד על קלה שבחמורה, וכי הוא היה יהודי צנוע במיוחד, תלמיד חכם, כאשר הדבר שהכי בלט אצלו היה הרגישות לאנשים בעלי תשובה אותם היה מחזק ומעודד.

עוד הם מספרים, כי הגאון רבי עוזר ז"ל היה נוהג למסור שיעורים בענייני מוסר, למרות הידע הגדול שלו בשאר מקצועות התורה, וכי בנוסף, גיבש סביבו קבוצה קטנה של אברכים איתם היה נפגש מידי שבוע ועוסקים בלימוד כדרכה של נובהרדוק.

מנהג מיוחד היה לו לרבי עוזר שלא לדבר דברים בטלים במשך כל השבתות של חודש אלול, וזאת כהכנה לראש השנה ולימים הנוראים.

בפטירתו השאיר אחריו רבי עוזר שצ"ל את בני משפחתו, בהם חתנו הרב ברזל (אברג'ל), ראש ישיבה קטנה בעיר מודיעין עילית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר