משבר בממשלה

שר האוצר נגד הסגר - ראש הממשלה תוקף

"לא אתן למיליונים לשקוע בייאוש", אמר ישראל כ"ץ, חבר בכיר בממשלה - וזכה לתגובה חריפה מצד בנימין נתניהו שמסר כי שר האוצר "מנסה לקושש קולות על חשבון הציבור" (אקטואלי)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

במהלך דיון פנימי שנערך במשרד האוצר תקף השר ישראל כץ בחריפות את מדיניות הממשלה, והביע את התנגדותו לסגר שהוטל כחלק מהמלחמה בנגיף הקורונה.

בחדשות 12 ציטטו את שר האוצר אומר: "אני לא אתן למיליוני אנשים לשקוע לייאוש ולחרפת רעב בגלל החלטות לא נכונות של משרד הבריאות ולסגור את המשק ללא הבחנה וללא שום הצדקה בריאותית".

"במקום לבצע אכיפה במקומות שמדביקים, סוגרים מקומות עבודה שלא מקבלים קהל ואין בהם שום הדבקה. לא ייתכן שמאפשרים התקהלות עד 10 אנשים, אבל אוסרים על פתיחת עסקים עד 10 עובדים - אף אחד לא מקבל את זה".

עוד הוסיף שר האוצר, "אלה הולכים להיות חודשיים מאוד קשים, צריך לוודא שלאנשים יהיה ממה לחיות".

בתגובה, נמסר מטעם ראש הממשלה בנימין נתניהו: "ראש הממשלה נתניהו עומד בתוקף על ההכרח בסגר בעת הזאת כשכולם רואים שהוא מחוייב המציאות ונותן תוצאות ראשונות".

נתניהו גם תקף את כץ אישית. "ראש הממשלה לא נכנע ללחצים מתוך הממשלה או מחוצה לה מצד אלה שמנסים לקושש קולות על חשבון בריאות הציבור. הכלכלה תהיה חזקה יותר רק כשהציבור יהיה בריא יותר".

בחדשות 12 ציטטו את תגובת מקורביו של שר הבריאות, יולי אדלשטיין, לדברי כ"ץ: "התנהלות שר האוצר פוגעת בראש ובראשונה בבריאות הציבור ובכלכלה הישראלית. במקום לירות בתוך הנגמ"ש תוך כדי מלחמה, מצופה ממנו להתגייס בתחומו ולתת פיצוי מלא לכל העסקים שנפגעו מהסגר. לא 2,000 שקלים בפריסה של 4 תשלומים. פיצוי מלא. כך האזרחים ירגישו שהמדינה לא מפקירה אותם וישתפו פעולה עם מדיניות הממשלה למאבק בקורונה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר