צפו בדברים

האיום של ח"כ יעקב אשר על תוכנית ה'רמזור' של רוני גמזו

"אם לא תהיה תכנית מסודרת לאחר הסגר איך אנשים יחיו ויתפרנסו, לא תהיה תכנית; אנשי המקצוע לא יכולים רק להדליק רמזורים", התבטא ח"כ יעקב אשר בפתח דיון בוועדה שבראשותו (בארץ)

יוני גבאי | כיכר השבת |
(צילום: ערוץ כנסת, עדינה וולמן)

יו"ר ועדת החוקה, ח"כ יעקב אשר, הזהיר היום (ראשון), בפתח ישיבת הוועדה: "אם לא תהיה תכנית מסודרת לאחר הסגר איך אנשים יחיו ויתפרנסו, לא תהיה תכנית; אנשי המקצוע לא יכולים רק להדליק רמזורים ולזרוק סיסמאות ולקיים מסיבות עיתונאים".

ח"כ אשר, התייחס תחילה לטענות שהועלו על סמכויות הוועדה: "נטען שאין לוועדה אפשרות לשנות את התקנות. בהשוואה לימי שגרה, תקנות שמתקינה הממשלה, הוועדה לא יכולה לשנותן פורמאלית, אך אנחנו מבהירים כשדברים לא נראים לנו ויש מו"מ לעיתים מאחורי הקלעים או במהלך הדיון ודברים משתנים. כאן מדובר בהחלטות קבינט או ממשלה שרובם שעת חירום. הדבר היחיד שבו אפשר לשנות יותר הוא בחקיקה. יש לנו כלים מסוימים ומוגבלים שצריך להיות מאוד זהירים בהם".

לדבריו: "אם היינו מוציאים עסקים קטנים ובינוניים מהתקנות, לא היינו יכולים להגביל לחמישה או עשרה. זה היה חוזר לממשלה. בואו נהיה כנים. אם מדברים על תעסוקה אך בגלל זה נפתח מצב החירום על דברים אחרים. עם כל האי נוחות והקשיים, לא קל לחיות במדינה ובסגר ואני לא חושב שיש פה אנשים טובים יותר או פחות אבל בסופו של יום הסגר נותן תוצאות ורואים את הירידה החדה".

לבסוף הזהיר: "לכל המדברים בסיסמאות, אם זה יגיע שוב באותה צורה, בלי שום תכנית, אלא רק פרמטרים, ולאחר מכן לא ברור מה יהיה באותה עיר בה צריך לשים סגר מהודק, אם לא תהיה תכנית מסודרת איך אנשים לא יאבדו פרנסתם, איך מתנהלת עיר בסגר, איך אנשים יוצאים לעבודה ולטיפולים רפואיים, איך מוודאים שלא תיווצר סטיגמה.

"אנשי המקצוע לא יכולים רק להדליק רמזורים אלא חייבים לתת תכנית פעולה אלטרנטיבית, איך אנשים יחיו שם. אם יהיו רק סיסמאות ומסיבות עיתונאים שוב, לא תהיה תכנית. האחריות היא שלנו ולא צריך להתחרות מי דואג יותר לעם ישראל ולחופש שלו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר