ימים אחרי שחלה

הרה"ח רבי יחזקאל אייזנברג זצ"ל; נפטר מקורונה

במהלך חג שמחת תורה הלך לעולמו הרה"ח רבי יחזקאל אייזנברג זצ"ל, מחשובי חסידי גור, ימים ספורים אחרי שנדבק בנגיף הקורונה, בהותירו אחריו כחמש מאות צאצאים (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
(צילום: באדיבות המשפחה)

אבל בחסידות גור ובעיר בני ברק, לאחר שבמהלך חג שמחת תורה הלך לעולמו הרה"ח רבי יחזקאל אייזנברג זצ"ל, מחשובי החסידים, ימים ספורים אחרי שנדבק בנגיף הקורונה.

רבי יחזקאל ז"ל עבר את השואה האיומה כשהיה ילד בן 9, ובמהלכה הוא איבד את כל בני המשפחה, עד אשר נותר לבדו בחוסר כל בגטו לודז', לצד יהודים שרובם נרצחו על ידי הנאצים ימ"ש.

קרוב משפחתו מספר ל'כיכר השבת', כי בזמן שרבי יחזקאל שהה בגטו, הוא חפר לעצמו ולאחרים בורות קבורה בהוראת הנאצים, ובאמצע הצליח לברוח ולהסתתר בין מצבות קבורה בבית עלמין סמוך לגטו.

לאחר שהנאצים ברחו מהמקום, חבר יחזקאל הקטן לקבוצת נערים יהודים, שנרשמה לסוכנות היהודית, ועל ידי כך ניצלו חייו.

לאחר מכן, בהשתדלותו של העסקן האגודאי רבי סנדר ברגמן ז"ל, הצליח ר' יחזקאל לחבור לקבוצת יהודים רומנים שעלתה לארץ ישראל והשתקעה בתל אביב, שם החלו ללמוד במוסדות של ישיבת ויז'ניץ, וכך בצעירותו נמנה הרב אייזנברג על חסידי ואוהדי בית ויז'ניץ, שהצילו את חייו הרוחניים.

בחייו זכה ר' יחזקאל להקים משפחה לתפארת, 11 ילדים, עם יותר מ-500 צאצאים, והרגיש זאת נקמה במי שרצחו את בני משפחתו. וכך כל חייו היה מביט לאחור, להיסטוריה האישית, תוך שהוא משמש עדות חיה למעשים הקשים שבוצעו ביהודים בשואה האיומה.

אחרי מספר שנים בהן היה מראשוני המתגוררים בשיכון ויז'ניץ בבני ברק, חזר המנוח לשורשיו לבית חסידות גור. לפרנסתו עבד בניהול מקווה 'חפץ חיים' בעיר, ובמהלך חייו היה בקשר עם רבים מגדולי ישראל שסמכו עליו את ידיהם בתחום רגיש זה.

הרב יחזקאל אייזנברג ז"ל, שכאמור נדבק בנגיף הקטלני בחג הסוכות, השיב אתמול את נשמתו ליוצרה, למגינת לבם של בני משפחתו המורחבת וצאצאיו ומכריו הרבים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר