בתיאום כלל חרדי

המתווה המוצע: ת"תים וישיבות כן - העסקים יישארו סגורים

בשעות האחרונות נעשה ניסיון להגיע להסכמה כוללת וקידום מתווה אחיד בענין לימודי הבנים - לקראת ישיבת הקבינט: ראב"ד ב"ב שוחח על כך עם מזכירי ה'מועצות', ומסתמנת הסכמה. כל הפרטים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
הגר"י סילמן. המתאם (צילום: מוטי גרין)

פרסום ראשון: המתווה המסתמן כעת (שני) כמוסכם על כלל הציבור החרדי המרכזי, כולל הסכמה לסגירת חנויות, כולל עסקים קטנים, בערים החרדיות ה'אדומות', וקריאה לא להתנגד להמשך הסגר עליהן, בתמורה לאישור המדינה ללימודים בתלמודי התורה ובישיבות.

דריכות בשעות האחרונות לקראת ישיבת קבינט הקורונה שתיערך אחר הצהרים, בה ידונו השרים וגורמי המקצוע על פתיחת הלימודים במערכת החינוך בכלל ובחינוך החרדי בפרט, זאת בצל האיום של ההנהגה החרדית כי המוסדות לבנים עשויים להיפתח כבר השבוע.

כזכור, מנהיגי הציבור הליטאי מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי וראש הישיבה הגאון רבי גרשון אדלשטיין, הורו אמש שלא לפתוח בינתיים את תלמודי התורה, אך לעשות הכל על מנת להביא לפתיחתם "בתיאום עם הרשויות".

סגירת ת"ת בראשית הסגר (צילום: עינת אמיר, דוברת מועצת גבעת זאב)

מהמידע שהגיע ל'כיכר השבת' עולה, כי בשעה האחרונה נעשה ניסיון להגיע להסכמה כוללת וקידום מתווה אחיד לקראת ישיבת הקבינט: ראב"ד בני ברק הגאון רבי יהודה סילמן שוחח לשם כך עם מזכירי מועצות גדולי התורה של דגל התורה ואגודת ישראל, אברהם רובינשטיין ויעקב ולצר, כדי להבטיח את התיאום מול כל הרבנים עם הגשת המתווה הצפוי לממשלה.

נכון לעכשיו מסתמן, כי החסידויות הגדולות, ש"ס והציבור הליטאי יצעדו יד ביד, על פי מתווה מוסכם, לפיו המוסדות ייפתחו באישור המדינה, ובתמורה לכך יסירו החרדים את התנגדותם להמשך הסגר על הערים החרדיות, ה'אדומות' לקורונה, בשונה מהניסיון לסגר דיפרנציאלי שכזה בפעם הקודמת.

עוד במתווה: בעלי העסקים, כולל הקטנים שבהם, ימשיכו לסגור את שעריהם גם בערים האדומות. המאבק מתרכז כעת רק באשר לת"תים - ולישיבות שייפתחו ב'קפסולות' תוך הבטחה לשמירה על הנחיות הבריאותיות.

מצוקת בעלי העסקים החרדים (ארכיון. ניהול אולפן: יוחנן בלייך)

כמו כן, ההוראה שתצא מגדולי ישראל וממנהיגי הקהילות לכלל הציבור החרדי, תהיה לא להתנגד ולעורר מהומות סביב הסגר שכאמור צפוי להימשך.

אמש, כזכור, פורסם תחילה בשמו של מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי כי הורה לחדש את הלימודים, אולם שר הפנים אריה דרעי ביקש להקפיא את ההנחיה ולמצות את ההליכים מול הממשלה, בתקווה להגיע להסכמה שתאפשר את הפתיחה.

וכך יצאה לה ההודעה המשותפת, גם מטעמו של ראש הישיבה הגרי"ג אדלשטיין שסבר כך מלכתחילה, כי הלימודים לא יתחדשו "לעת עתה - עד להסכמה עם הרשויות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר