חשיפת 'כיכר'

הפוליטיקאים דורשים: יש לפתוח גם עסקים

הרבנים קידמו מתווה של פתיחת תלמודי התורה והישיבות בערים החרדיות, עליהם יטילו סגר מקומי • השר אריה דרעי וח"כ פינדרוס דורשים: לפתוח גם את העסקים הקטנים (בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
שכונת גאולה בירושלים, אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פוליטיקאים חרדים דורשים: גם אם יטילו סגר מקומי על ערים חרדיות - יש צורך לאשר את פתיחת העסקים הקטנים. כך נודע ל'כיכר השבת'.

הקבינט ידון היום בהקלות הסגר ופתיחת חלק ממערכות החינוך, ובציבור החרדי ישנה דריכות בשל דרישת ההנהגה הרוחנית לפתוח בכל מחיר את מוסדות החינוך לבנים.

מוקדם יותר היום (שני) דווח ב'כיכר השבת' כי הרבנים הציגו מתווה לגדולי ישראל לפיו במידה ויוחלט להטיל סגר על הערים האדומות החרדיות, התלמודי התורה והישיבות יישארו פתוחים, בתמורה לסגירת עסקים והרגעת הרוחות בקרב הציבור החרדי בניסיון להשלים עם הסגר הדיפרנציאלי.

אלא שדווקא בדרג הפוליטי הטון שונה. במפלגות החרדיות צפויים להיאבק על פתיחת העסקים הקטנים בערים החרדיות שיוגדרו כאדומות ויוטל עליהן סגר.

בכיר חרדי אומר ל'כיכר השבת': "מעולם לא עשינו השוואה בין הישיבות לעסקים. אנחנו מבינים את הצורך בפתיחת מוסדות לבנים, בד בבד אנחנו מבינים את הצורך לאפשר לעסקים קטנים להיות פתוחים".

השר דרעי צפוי להציג בקבינט דרישה לפתוח את העסקים הקטנים על פי התו הסגול. כך גם תוצג הדרישה לפתוח את הישיבות ותלמודי התורה על פי מתווה הקפסולות.

יו"ר סיעת יהדות התורה ח"כ יצחק פינדרוס אמר ל'כיכר השבת' כי "לא יהיה מצב שיוטל סגר על ערים חרדיות ועסקים קטנים לא ייפתחו".

במידה ותתקבל דרישת ההנהגה החרדית, תצא קריאה רשמית של מנהיגי הקהילות מתושבי הערים החרדיות לא לעורר התנגדות ומהומות סביב הסגר הצפוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר