כל המספרים

הערכה: כ-30% מהחרדים עברו את הקורונה

לפחות 10% מהמגזר החרדי חלו והחלימו מנגיף הקורונה, כך עולה מנותנים שמפרסם פרופסור ערן סגל ממכון ויצמן. המספרים לא כוללים קהילות שלא נבדקות במכוון (אקטואליה)

ישי כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

פרופסור ערן סגל, ממכון ויצמן, מעריך כי לפחות 10% מהמגזר החרדי כבר נדבק והחלים מנגיף הקורונה. המספרים של סגל מתייחסים לאלו שהלכו להיבדק, אך לאור העובדה כי לא מעט קהילות לא הולכות להיבדק במכוון, פרופסור סגל מעדיך כי ייתכן ש 20-30% כבר נדבקו בקורונה: "זה אומר שגם במגזר החרדי רוב הציבור לא נדבק ולכן בהחלט תיתכן שם התפשטות נוספת".

עוד עולה מהנתונים של פרופסור סגל כי כ-27% מהנדבקים במגזר הם מגילאי 20, סביב הגילאים של בחורי ישיבות. כמו כן, במאומתים אין הבדל גדול בין גברים ונשים.

לגבי תמותה, טוען פרופסור סגל, כי עד כה נפטרו כ-0.6% מהגברים בגיל 70 במגזר החרדי.

לדבריו: "התחלואה במגזר החרדי כמובן גבוהה אבל להערכתנו החלק היחסי של המאומתים החרדים שאותרו מבין אלו שהיו בפועל דומה ואולי אף גבוה יותר מזה שאיתרנו במגזרים האחרים וזה למרות אחוז בדיקות חיוביות גבוה יותר אצל החרדים".

סגל העלה את החידה שבמערכת הבריאות מתקשים לספק לה הסבר: איך ייתכן שאחוז החולים קשה והנפטרים החרדים מבין המאומתים נמוך יותר מהאחוז הזה במגזר הכללי גם כשמשווים מאומתים באותם גילאים?

התשובה, לדבריו: "זה קשור במדיניות שלפיה מחליטים את מי לבדוק, והיא פשוט יעילה יותר במגזר החרדי, כך שהיא מביאה לבדיקה אנשים שהסיכוי שלהם להיות חיובי גבוה יותר.

"למה? אדם נבדק בגלל שפיתח תסמינים או בגלל מגע עם חולה מאומת במקרה של תסמינים הסיכוי לצאת חיובי בבדיקה אמור להיות דומה בין המגזרים

"אבל במקרה של מגע עם מאומת ההבדל גדול, בגלל שלמגע ממוצע שנבדק במגזר החרדי יש יותר סיכוי להיות חיובי. זה נובע מההבדל בכמות המגעים עם סיכוי הדבקה גבוה".

"לדוגמה", הוסיף הפרופסור הבכיר: "נניח שכל בני הבית של מאומת נבדקים. למגעים אלו סיכויי ההדבקה הגבוהים ביותר, 10-12%. ובגלל ריבוי ילדים, עבור כל מאומת ייבדקו יותר בני בית, והסיכוי שהם חיוביים גבוה בהרבה ממגעים מחוץ לבית שייבדקו בגין מאומת במגזר הכללי כנ"ל לגבי מגעים אחרים בחללים סגורים כמו בתי כנסת".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר