בערד טוענים:

ההצתה הייתה מכוונת; "רק כי אנחנו חרדים"

החרדים בערד טוענים, כי השריפה שפרצה במכולת החרדית בערב שמחת תורה, היא חלק ממסע של התקפה שהם חווים בשנה האחרונה, בגלל ההסתה נגד החרדים (חדשות, חרדים)

חנני ברייטקופף | כיכר השבת |
השריפה (צילום: מצלמות אבטחה)

ביום שישי האחרון, דווח על שריפה שפרצה במכולת בערד, אך ככל הנראה לא מדובר בהצתה תמימה, והציבור החרדי בעיר טוען, כי מדובר בהתנכלות מכוונת מצד הציבור החילוני שנמשכת בשנה האחרונה - וכל זה בשל ההסתה הכללית שיש כנגד הציבור החרדי.

האירוע התרחש ביום שישי האחרון, ערב חג שמחת תורה, אז הוצת המרכז המסחרי בשכונת חלמיש בעיר, כאשר כל החנויות בו בבעלות של חסידי גור, כולל מרפאת מכבי, שם יש רופא חסיד גור.

לדברי החסידים המקומיים, תוצאות השריפה היו קשות והמיני-מרקט הפועל במקום בבעלותו של תושב העיר חסיד גור - נשרף כליל והנזק נאמר בלמעלה ממיליון וחצי ש"ח.

גם חנות חומרי יצירה בבעלות חסיד גור תושב העיר ניזוקה קשות וכן קונדיטוריה, אף היא בבעלות חסיד גור תושב העיר, ניזוקה.

אחד מחסידי גור, מספר ל'כיכר השבת': "בחודשים האחרונים, טוענים חסידי גור על שורת התנכלויות וניסיונות הצתה של עסקים בעיר. לדבריהם המעשים הם תוצאה של הסתה מקומית וארצית נגד החרדים".

"המשטרה אמנם עצרה חשוד במעשה,- קטין כבן 17 תושב העיר, אך לא ציינה מה היה המניע שלו למעשה. אנחנו טוענים שהכתובת הייתה רשומה על הקיר - והמניע של הצעיר, היה ההסתה והשנאה שמלבים גורמים שונים בעיר - כלפי הקהילה החסידית".

"זה כולל הסתה חמורה בתקופה האחרונה – זאת למרות שבכל תקופת הקורונה זוכים חסידי גור בערד לשבחים רבים מהמשטרה ומתושבי העיר על התנהלותם ועל היקף התחלואה הנמוך".

מניין לכם שמדובר בהתנכלות מכוונת? "מכיוון שבחצי שנה האחרונה אירעו שורה של מקרי הצתות, בהם ניסיון הצתה של חנות ירקות בבעלות חסיד גור - השוכנת במרכזון הכוכב בעיר".

"כאשר ליתר החנויות שאינם בבעלות חרדית לא קרה כל נזק, כמו כן, היה ניסיון הצתה של מינימרקט נוסף ברח' שמעון בעיר, הנמצא גם הוא בבעלות של חסידי גור, וכן התנכלויות וניסיונות הצתה של מרכז מכירה מוזל לקהילה".

ל'כיכר השבת' נודע, כי גורמים בכירים ב'סיעה המרכזית' (גור), הביעו חשש מפני השלכות ההסתה והצהירו כי לא יאפשרו מצב בו הקהילה החרדית תהיה נתונה למרמס ועסקים בבעלות חרדית יוצתו בזה אחר זה.

עוד נודע ל'כיכר השבת' כי בעיתון 'המודיע' צפויה להתפרסם מחר (שלישי) כתבה בעמוד הראשון של העיתון, על אירוע ההצתה בעיר ערד,

יצוין, כי מדובר בצעד חריג מאחר והעיתון אינו מזכיר את העיר ערד, בידיעות ובכתבות כמדיניות ארוכת שנים המכוונת מהחלונות הגבוהים, נראה כי הפעם ההחלטה היא לא לשתוק ולהרחיב את המחאה נגד הפגיעה הקשה בקהילה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר