קידוש ה'

אחרי החרדים, הכנסת תדון: "לטפל בחולי קורונה בבתים"

ח"כ עופר שלח יקיים דיון בכנסת במטרה לבחון אשפוז חולים בבתים: "זה יוריד את הלחץ בבתי החולים, ימנע סגרים מיותרים, ויחסוך מיליונים רבים" • גם פרופ' ברבש תומך (בארץ)

(צילום: מסך, חדשות 12)

היוזמה החרדית לטפל בחולי קורונה בבתיהם צוברת תאוצה, וגורמת קידוש ה' כאשר רבים מבכירי מערכת הרפואה בארץ תומכים בכך, ובכנסת אף ידונו בנושא.

ח"כ עופר שלח, יו"ר הוועדה לביקורת המדינה הודיע כי יערוך שבוע הבא דיון מיוחד בנושא, תוך שהוא משבח את היוזמה החרדית וקורא להרחיבה.

לדברי שלח, "בראשית המשבר היתה תפיסה שהקו האדום הוא מספר מכונות ההנשמה. מאז, כבר חודשים לא מעטים, התפיסה הטיפולית היא אחרת: רוב החולים, גם הקשים, מטופלים נשימתית בעזרת מכשירים פשוטים ("״משקפיים", למשל), שאינם כוללים הכנסת צינורות לקנה הנשימה ובוודאי לא הרדמה כללית".

"בביקור שלי בבי"ח רמב"ם בשבוע שעבר, למשל, הוצג לי שרק כשביעית ממאושפזי הקורונה מורדמים ומונשמים "מלא". זה אומר שלא מעטים מחולי הקורונה, כולל כאלה המוגדרים קשים, יכולים להיות מטופלים בבית. צריך לספק להם עזרי נשימה פשוטים שיש בקופות החולים, בחברות שמתמחות בכך או אפילו ב"יד שרה", והשגחה בביקורים של צוותים מיומנים או באמצעות וידאו וקשר דיגיטלי של רופאי קופות החולים".

שלח הסביר כי "זה יוריד בעשרות אחוזים את הלחץ בבתי החולים, על כל מה שכרוך בו: שחיקת הצוותים, עומס היתר והחשש מקריסה. וזה גם יחסוך מיליונים רבים בעלות הטיפול הרפואי, ומיליארדים ביכולת להימנע מאמצעים כמו סגר, שמטרתם העיקרית היא למנוע את קריסת מערכת האשפוז".

"נכון, יש חשש מההידרדרות מהירה של חולה. אבל זה קורה לעיתים די נדירות, ואפשר בתכנון נכון לכסות גם את החשש הזה באמצעות אמבולנסים. בכל מקרה, התועלת תהיה עצומה".

לסיום ניצל את ההזדמנות לתקוף את הממשלה: "למה זה לא קורה? כי מערכת הבריאות מזניחה כבר שנים את הטיפול בקהילה, וכי מקבלי ההחלטות במשבר הזה נגועים בקיבעונות מחשבתיים שכבר עלו לנו במחיר כבד. ככה זה כשאין דיון אמיתי, עם עבודת מטה והצגת חלופות. ככה זה בממשלה הנוכחית, בנושא הזה כמו בכל דבר".

פרופ' גבי ברבש, לשעבר מנכ"ל משרד הבריאות אמר הבוקר בראיון לכאן רשת ב': "לא בטוח שאנחנו לא נגררים לטיפול בהרבה מדי חולים בבתי החולים שאם הייתה מערכת טובה יותר לטפל בהם בקהילה כמו שקורה אצל החרדים".

ברבש הסביר: "אם היה בא אלי הבית הרופא ולוקח לי בדיקת דם לראות מדדי דלקת ולראות שאני לא בדרך לסערה, ונותן לי מחולל חמצן, אני מעדיף להישאר בבית ולא ללכת לבתי חולים. כמו שהם בנו בצורה פירטית את המערכת שלהם, אני שואל את עצמי מה היה קורה אם קופות החולים היו מקימות צוותים כאלה שלוקחים חולה לבית חולים אם הוא ירד לרמות סטורציה שמחייבות אשפוז. האם החולה הזה שנע בין 93-89 אחוזי סטורציה לא יכול ליהנות מטיפול טוב בבית ולא להעמיס על בתי החולים? צריך לממן רופאים ואחיות שילכו הביתה ולעשות את זה".

פרופ' ברבש התייחס לעלויות של מהלך כזה: "זה יעלה אלף שקלים ביום? עדיף על 4,000 שקל אשפוז בבית חולים ליום. אתה שם את החולים האלה במחלקה כמו זומבים. צוות מטפל בהם מרחוק, הם מבודדים מהמשפחה ורואים רק מסכות. אני חושב שצריך לשאול את השאלות האלה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר