"מתווה הקפסולות - קרס"

נערכים ל'זמן חורף'; 'גדולי ישראל לא יאסרו פתיחת ישיבות'

לאחר שב'זמן אלול' מתווה הקפסולות קרס ואלפי בחורי ישיבות נדבקו, המאמצים לגיבוש מתווה חדש נמשכים, אך לא מעט ישיבות - לא מתכוונות להמתין, חלקן כבר הזמינו אוטובוסים ליום ראשון (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
'קפסולות' בישיבת 'קול יעקב' (צילום: ברוך יערי)

"מתווה הקפסולות", שפתח את הישיבות הגדולות בשלהי הגל הראשון ונחל הצלחה למשך חודשים ספורים, קרס ב'זמן אלול', לאחר איבוד שליטה בעשרות ישיבות ואלפי בחורים שנדבקו בנגיף הקורונה. דווקא בשל כך, הישיבות מתעקשות לפתוח את 'זמן חורף' ביום ראשון הקרוב, תוך שהם מציגים חיסון עדר שנעשה בישיבתם.

במל"ל ובוועד הישיבות שוקדים בימים אלו על המתווה שיאפשר את חזרתם של תלמידי הישיבות ללימודים יחד עם הפרויקטור למגזר החרדי, רוני נומה.

'כיכר השבת' שוחח עם אנשי המקצוע לצד ראשי הישיבות, כאשר כולם מודים כי "מתווה הקפסולת" קרס. מעבר לכך, בכיר חרדי מדגיש ל'כיכר השבת' כי "בסוף זמן אלול, עם ההתפרצות בעולם הישיבות, נוצרה התפרקות. כל ישיבה עשתה דין לעצמה, הגופים הרשמיים איבדו שליטה על הנעשה בישיבות".

מעבר לכך, הבכיר מודה בפה מלא כי אנשים מבוגרים נדבקו בעקבות ההתפרקות בישיבות שהובילה להדבקה בקרב משפחות הבחורים, ולא מעט נפטרו בשל כך.

ההתמודדות הקשה תהיה של ישיבות שטרם רשמו הדבקה המונית. אותן ישיבות ייצמדו למתווה קפסולות קפדני לצד בדיקות, במידה וירצו לשמור על התלמידים בריאים.

מרבית הישיבות רשמו הדבקה של למעלה מ-70% מהתלמידים, וישנן ישיבות עם הדבקה של למעלה מ-90 אחוזים. יודגש כי הנתונים הללו מסתמכים על אנשי הישיבות.

הבכיר החרדי מבהיר לנו כי הרשויות השלימו, שישיבות רבות תפתחנה גם אם לא יגובש מתווה רשמי, מה שמוביל את הדרגים הגבוהים לנסות ולהגיע כמה שיותר מהר למתווה שיאפשר באופן כזה או אחר את פתיחתן של הישיבות.

מבדיקת 'כיכר השבת' עולה, כי לא מעט ישיבות מקוות להשוואת מעמדן לזה של גני הילדים, שככל הנראה ייפתחו כבר ביום ראשון, אך ככל שה'זמן' מתקרב, נראה כי בעולם הישיבות לא מתכוונים להשלים עם העובדה שהן יישארו מאחור וייאסר עליהן לפתוח את הלימודים בתום ימי חופשת 'בין הזמנים'.

בניגוד למה שהתרחש בתום הגל הראשון של הנגיף, אז הישיבות המתינו להיתר מפיקוד העורף ו'ועד הישיבות', כעת נראה כי הן יפתחו את זמן חורף במתווה זה או אחר, בהיתר, ואם לא - אף באיסור.

גורם המקורב לבתי גדולי ישראל מוסיף ואומר בשיחה עם 'כיכר השבת': "כמו שלגבי שמחת תורה, למרות כל הלחצים שהופעלו, גדולי ישראל נמנעו מלסגור את בתי הכנסת, קל וחומר בנוגע לפתיחת הישיבות".

לדבריו, "הישיבות ייפתחו גם אם הקבינט יאסור זאת. ובמידה וייצא מכתב נוסף מגדולי התורה עם הנחיות זהירות, הם לא יאסרו את פתיחת הישיבות".

מספר מנהלי ישיבות כבר הזמינו אוטובוסים ליום ראשון הקרוב לבחורים שיחזרו לישיבה. חלק מראשי הישיבות אף הודיעו כי הם ערוכים לשלם כל קנס שיקבלו על פתיחת הישיבה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר