למרות הקורונה

הרמטכ"ל כוכבי: "נקיים אימון גם במחיר 1,000 נדבקים"

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר לקראת התרגיל הגדול שידמה מלחמה בצפון, כי בשל חשיבותו הגבוהה הוא יתקיים למרות הסיכון להדבקה בקורונה, וגם במחיר של אלף נדבקים (ביטחון)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הרמטכ"ל אביב כוכבי (צילום: דובר צה"ל)

נגיף הקורונה משתולל בישראל ולא פוסח על אף מגזר או ממסד, בין היתר בקרב חיילי צה"ל, שם ישנה עלייה במקרי ההידבקות, אך למרות זאת הודיע הרמטכ"ל אביב כוכבי במהלך הכנה לקראת תרגיל צבאי גדול שייערך בקרוב וידמה מלחמה בצפון מול חיזבאללה, כי יקיים את התרגיל למרות הסיכון "גם אם המחיר יהיה 1,000 נדבקים, כי אין לנו ברירה", מה שעשוי ללמד על החשיבות הרבה של התרגיל.

בשנה האחרונה צמצם הצבא את היקף האימונים, בעיקר של מערך המילואים, וכן את התעסוקות המבצעיות, זאת כדי להפחית עד כמה שניתן את היקף התחלואה בנגיף, אך בצה"ל חוששים כי הירידה בהיקף האימונים תפגע במבצעיות של צה"ל ולכן הוחלט שלא לוותר על התרגיל שקוצר משבוע לשלושה ימים.

בתרגיל ישתתפו אלפי חיילים רובם סדירים, אך גם מילואימניקים. "אני מודע לסיכונים, אבל אתם צריכים לזכור שאף אחד לא מודיע לנו מתי המלחמה אמורה לפרוץ. אנחנו צריכים לוודא שהמכונה של צה"ל עובדת. נעשה הכל כדי לצמצם את מספר הנדבקים, אבל התרגיל יתקיים", אמר כוכבי על פי הדיווח ב-ynet. "העובדה שיש קורונה לא יכולה לשתק את צה"ל. כבר ביטלנו תרגילים ואנחנו חייבים לאמן את הכוחות ולשפר אותם. האחריות עליי. אני מנהל את הסיכונים, והכשירות של צה"ל לא יכולה להיפגע".

דבריו של הרמטכ"ל עוררו דיון ציבורי שכן, לציבורים אחרים דוגמת הציבור החרדי יכולים להיות דברים אחרים חשובים ומשמעותיים "ששווה" להסתכן בשבילם, דוגמת פתיחת זמן חורף בישיבות. גם הם מוכנים לעשות הכל כדי לצמצם את מספר הנדבקים ולקחת אחריות על כך.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הצבא חייב לשמור ולשפר את מוכנותו למלחמה, גם במחיר ניהול סיכונים בעידן הקורונה. אין לצה"ל פריבילגיה שלא להיות מוכן כל העת. לתרגיל הותאמו נהלים בריאותיים מיוחדים והרמטכ"ל הדגיש כי יש לקיימו תוך הקפדה מלאה על הנהלים, לשמירה על בריאות המשתתפים. הדברים שנאמרו נועדו להדגיש את חשיבות התרגיל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר