ראש כולל האר"י

מנהיג הקהילה הבוכרית נפטר מקורונה; הגאון רבי ישראל פנחסי זצ"ל

אבל בבני ברק ובקהילה הבוכרית, עם פטירתו של הגאון רבי ישראל פנחסי זצ"ל, רב בית המדרש 'בית רפאל' וראש כולל האר"י , לאחר שנדבק בנגיף והוא בן 78 בפטירתו (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הגאון רבי ישראל פנחסי זצ"ל (צילום: הרב מיכאל יצחקוב)

אבל כבד בבני ברק ובפרט בקהילה הבוכרית, לאחר שהבוקר (רביעי) נפטר הגאון רבי ישראל פנחסי זצ"ל, רב בית המדרש 'בית רפאל' וראש כולל האר"י בעיר, לאחר שנדבק בנגיף ה'קורונה' והוא בן 78 בפטירתו.

המנוח, אחיהם של הרבנים רבי בצלאל פנחסי, ראש ישיבת 'ברכת אפרים' ורבי לוי פנחסי, שימש כרב הקהילה הבוכרית בעיר, ובמשך שנים רבות שימש ר"מ בישיבת 'תורת חיים' בבני ברק, שם זכה ללמד תלמידים רבים שעברו תחתיו.

רבי ישראל ז"ל היה ממייסדי הישיבות לצעירים 'אור אברהם' ו'ברכת אפרים' אותם הוא הקים יחד עם אחיו, ובמשך שנותיו לא מש מלימוד התורה הקדושה.

בחייו עסק המנוח רבות בענייני הקבלה, והיה בקיא בכל מקצועות ההלכה ותלמוד אותם לימד והעביר הלאה לתלמידיו, ובנוסף זכה לחבר ספרים רבים בענייני הלכה, שיר השירים, משלי וקהלת.

הגאון רבי ישראל פנחסי זצ"ל (צילום: הרב מיכאל יצחקוב)

אחד מקרובי המשפחה מספר ל'כיכר השבת' כי רבי ישראל זצ"ל חש ברע בימי ראש השנה, ולמחרת בצום גדליה הוא קיבל תשובה חיובית לנגיף, ומאז מצבו הבריאותי הלך והידרדר עד שנזקק להרדמה והנשמה בשל כך שהנגיף פגע קשות בריאותיו, למרות היותו אדם ללא מחלות רקע כלל.

בחג שמחת תורה העירו את הרב למשך כמה דקות, אך נאלצו להרדימו שוב עד הבוקר בו החזיר את נשמתו ליוצרה, למגינת לבם של רעייתו האלמנה, בני משפחתו ותלמידיו.

הלווייתו תצא בשעה 12:30 בצהריים מבית המדרש בית רפאל ברחוב הרב יעקב לנדאו בבני ברק, להר המנוחות בירושלים, שם ייטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר