"תויגנו כמפיצי נגיף"

חסידים הושפלו: "אתם לא רואים שאנחנו מתרחקים מכם?"

מתיחות גוברת בעיר ערד, לאחר שחסידי גור - שמקפידים כידוע על שמירת הנחיות הבריאות - הותקפו והושפלו כמה פעמים במהלך היממה האחרונה • באחת מהן זה הסתיים בידוי זכוכית ומעצרים (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
זירת האירוע (באדיבות המצלם, ללא קרדיט)

הרוחות בעיר ערד לא נרגעות. אמש, בשעת לילה מאוחרת, הותקפו חסידי גור שהגיעו לסייע בהתנדבות לבעל המינימרקט שהוצת, בשיקום וניקיון המקום. והיום (רביעי) חווה תושב חרדי אחר השפלה מקוממת.

לדברי התושבים החרדים, בשיחה עם 'כיכר השבת', מעשים אלו, כמו הפגיעות הקודמות, הוא תוצאה ישירה מאווירת ההסתה השוררת במדינה נגד הציבור החרדי, כחלק ממשבר הקורונה.

"היינו כמה אברכים בחנות, ניקינו את הקירות", מתאר אליהו, אחד מהם, את התקרית בלילה, "ופתאום מתפוצץ לנו בקבוק זכוכית בין הרגליים. הסתכלנו לכל עבר, כדי להבין מאיפה זה בא, ואז אנחנו רואים קבוצת נערים יושבת בגינה הסמוכה; הם השליכו עלינו את הבקבוק".

לדבריו, "כשהבחינו שזיהינו אותם, הם התקרבו אלינו בצורה מאיימת תוך כדי איומים וקללות". בעקבות כך הוזעקה למקום משטרה, וזו עצרה את אחד הנערים, בעוד שלושה מחבריו הצליחו להימלט.

אך בכך לא תם הסיוט. אחרי שהשוטרים עזבו את הזירה, הגיחו הנערים מאחד הבניינים בו התחבאו, והחלו לתקוף שוב את האברכים. בשלב זה הצליח כוח משטרתי סמוי, שנותר במקום, להשתלט על הנערים ולעצור שניים נוספים.

גורמים בקהילה ששוחחו עם 'כיכר השבת' אומרים: "התקרית המבישה היא הוספת חטא על פשע. לא רק שלא באו לסייע בשיקום הנזקים שחולל צעיר בן גילם, אלא הוסיפו להתנכל לאברכים, שבאו לסייע בהתנדבות לבעל החנות שהוצתה, שספג נזק כלכלי עצום ועגמת נפש רבה".

"אין ספק", אמרו הגורמים, "כי ההסתה, ותיוג החרדים כסוג ב' ברמה העירונית המתבטאת בשלל מישורים, מחלחלים לתודעת בני הנוער, הרואים את חסידי גור ורכושם כיעד קל לפגיעה".

עם זאת, בקהילה ציינו לשבח את המשטרה, שפועלת בנחישות ובמהירות בכל מקרה של תקיפה דוגמת זה שאירע בלילה האחרון, וכן באירוע ההצתה - שבתוך יממה נלכד החשוד שבמעשה.

אך מתברר כי אלו לא מקרים בודדים. עדות נוספת, שהגיעה ל'כיכר השבת', מתארת את שאירע לחסיד גור שצעד הבוקר לתומו באחד מרחובות העיר ערד בה הוא מתגורר.

"תושב מקומי, מבוגר, שחלף לידו", מספר עד ראיה, "פער את פיו בצעקות. 'למה אתם מתקרבים אלי, אתם לא רואים שאנחנו מתרחקים מכם?' - היו רק חלק ממשפטי ההשפלה שהשמיע כלפי שכנו החרדי".

בקולו של האברך, ששוחח עם 'כיכר השבת' לאחר המעשה, ניכר כי הוא טרם התאושש מההשפלה שחווה. "מקרים כאלו, הם תוצאה מובהקת של הסתה מחפירה ושקרים גסים המופצים על הציבור החרדי", הוא אומר בעוגמה.

צפו בווידאו

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר