פעמי השלום

הכנסת תצביע על ההסכם עם האמירויות: "ברית המתונים"

הכנסת דנה על הסכם אברהם, לשלום עם איחוד האמירויות ובחריין, לפני אישורו • נתניהו אופטימי: "גם הפלסטינים יתפכחו" • גנץ: "היום, ישראל מתחזקת ואיראן נחלשת" (מדיני)

(צילום: דוברות הכנסת - גדעון שרון)

מליאת הכנסת תצביע היום (חמישי) על הסכמי אברהם לשלום: חוזה שלום, יחסים דיפלומטיים ונורמליזציה מלאה בין מדינת ישראל לבין איחוד האמירויות הערביות.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בנאומו: "זהו יום שמעטים היו כמוהו בתולדות מדינת ישראל, יום שבו מובא הסכם שלום עם מדינה ערבית לאישור הכנסת. בפתח דבריי אני מבקש להודות לנשיא טראמפ ולצוותו, לנסיך הכתר של איחוד האמירויות, לשייח' מוחמד בן זאיד, מנהיג אמיץ ופורץ דרך, ידיד, ולכל מי שסייע במהלך השנים לקידום השלום ההיסטורי שאנו מציינים כאן היום".

נתניהו הבהיר: "אנו מביאים הסכם שלום – אין בו מכתבי צד סודיים, אין בו נספחים עלומים. אנחנו מהדקים את יחסינו עם איחוד האמירויות".

"ישראל, שנתפסה עשרות שנים כאויב, נתפסת היום כבת-ברית איתנה – אפילו חיונית. נקודת המפנה המשמעותית ביותר הייתה ההתנגדות שהובלתי להסכם הגרעין המסוכן עם איראן. עמדתי מול כל העולם, לפעמים עמדתי גם מול אנשים פה, בממסדים שלנו. הזהרתי מפני תרחיש האימים של איראן גרעינית, נאמתי על כך בקונגרס האמריקני, וקידמתי, יחד עם אחרים כאן, מדיניות שנועדה למנוע מאיראן להתבסס צבאית בסוריה. מנהיגים שונים פנו אליי באזור, במיוחד אחרי הנאום בקונגרס, פנו אליי בחשאי ואמרו עד כמה הם מברכים את המדיניות הזאת, ובהדרגה הביעו נכונות להדק איתנו את הקשרים".

נתניהו הוסיף, "אני עדיין מאמין שיום אחד גם הפלסטינים יתפכחו. יום אחד הם יוותרו על השאיפה להביא עלינו חורבן, יכירו סוף סוף בישראל כמדינת הלאום של העם היהודי, ויתחילו את המסע של התפייסות אמיתית וכנה, שאנחנו רואים כרגע עם החלקים הרבים של העולם הערבי. גם היום הזה יגיע".

ראש הממשלה החליפי ושר הביטחון אמר בנאומו: "מול משטר האיתולות ואלו שאלימות היא בשורתם, אנו מעמידים צבא מוכן, ושותפים ותיקים וחדשים, שייאבקו איתנו למען יציבות ושלום. היום, עם אישור ההסכמים, ישראל מתחזקת ואיראן נחלשת".

בני גנץ הוסיף, "חשוב שנזכור את החובה לשקם ולחזק את הקשר עם שכנותינו הקרובות-ירדן ומצרים. קשר שהוזנח בשנים האחרונות באופן שפגע באינטרסים האסטרטגיים של מדינת ישראל".

גנץ הוסיף בקריאה "לאבו מאזן ובעיקר לדור הצעיר של הפלסטינים- ידינו מושטת, הגיעה העת שתצטרפו למסע השלום, במקום לשקוע בביצת הסרבנות".

(צילום: דוברות הכנסת, שמוליק גרוסמן)
(צילום: דוברות הכנסת - גדעון שרון)
(צילום: דוברות הכנסת - גדעון שרון)
(צילום: דוברות הכנסת - גדעון שרון)
(צילום: דוברות הכנסת - גדעון שרון)
(צילום: דוברות הכנסת - גדעון שרון)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר