אכזריות מחרידה

הפיגוע בצרפת: כך המחבל רצח את המורה

סמואל פאטי בן ה-47 הוא קרבן הרצח המחריד בפרבר ליד פריס בסוף השבוע. הרוצח - פליט מוסלמי שביצע את הרצח, בעקבות העובדה שפאטי הציג קריקטורות של מוחמד (בעולם)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
סמואל פאטי (צילום: ללא קרדיט)

התקשורת הצרפתית פרסמה את שמו של קרבן הרצח המחריד בצרפת בסוף השבוע. מדובר במורה בן 47 בשם סמואל פאטי שחטאו היה הצגת קריקטורות של ה"נביא" מוחמד במהלך שיעור היסטוריה על נושא ה"חילוניות", וזאת לאחר שביקש מהתלמידים המוסלמים בכיתתו לצאת לפני בכדי שלא ייפגעו מהן.

מדובר בקריקטורות שפורסמו במגזין הסטירי "שארלי הבדו" ובעקבותיהן נרצחו בשנת 2015, 12 בני אדם בידי שלושה מחבלים מוסלמים.

המחבל שרצח את המורה הוא פליט מוסלמי בן 18 מצ'צ'ניה, שקיבל אישור שהייה של עשר שנים בצרפת. עדי ראייה שנכחו באירוע העידו כי שמעו את התוקף צועק "אללה אכבר" לפני שנורה למוות בידי כוחות המשטרה שהוזעקו למקום.

על פי הדיווחים המחבל המתין מחוץ לבית הספר שבו לימד המורה, פנה לתלמידים ברחוב וביקש מהם לזהות אותו עבורו ולהוביל אותו אל הקורבן אותו רצח באכזריות מחרידה במיוחד. במכשיר הטלפון של המחבל נמצאה תמונתו של פאטי.

עדיין לא ידוע אם המחבל פעל לבדו. עד כה עצרה המשטרה תשעה חשודים במעורבות ברצח בהם הוריו של המחבל, אחיו בן ה-17, סבו וקרובי משפחה נוספים. אחד מהעצורים מוכר ליחידה ללוחמה בטרור, אך הרוצח עצמו לא היה ידוע כאדם קיצוני או אלים.

גורם במשטרה הצרפתית אמר, כי שניים מהעצורים הם הוריו של תלמיד מוסלמי בבית הספר שזעמו על כך שהמורה הציג קריקטורה של מוחמד בכיתה ואף התעמתו איתו על כך. לפי התביעה, אביו של התלמיד פרסם סרטונים שבהם הביע את זעמו כלפי המורה וקרא לאנשים להגיע לבית הספר כדי למחות כנגדו, מה שהביא ככל הנראה לבסוף להגעת הרוצח למקום.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר