מגיפת הקורונה

נדבק ונפטר: איש החסד הרב דוד רוזנטלר ז"ל

בערב שמחת תורה, הרב דוד רוזנטלר ז"ל, חש ברע ואובחן כחיובי לנגיף הקטלני. בבית החולים מצבו הידרדר והבוקר - השיב את נשמתו; "נחבא אל הכלים ומאיר פנים" (דיין האמת)

שימי שפר | כיכר השבת |
הרב דוד רוזנטלר ז"ל (צילום: באדיבות המשפחה)

אבל כבד בשכונת עזרת תורה בירושלים עם היוודע פטירתו של הרב דוד רוזנטלר ז"ל, מחשובי התושבים בשכונה וממתפללי בית הכנסת 'בית ישראל' ברחוב אבן האזל, לאחר שנדבק בנגיף הקורונה.

המנוח, בן 72 בפטירתו, נולד לאביו הגאון הרב אפרים מנחם רוזנטלר, ממקימי בית הכנסת הגר"א בשכונת בית וגן ואחת הדמויות הבולטות בשכונה. הוא ניהל במשך שנים רבות את מוסדות 'כף החיים' בירושלים, כאשר בנוסף ניהל לצד אחיו את קופת הצדקה 'צדקת יוסף נפתלי', דרכה סייע רבות למשפחות ברוכות ילדים וקשות יום.

רבי דוד ז"ל היה מוכר מאד בשכונה כאדם שקבע עיתים לתורה, בעל מידות טובות, אדם שנחבא אל הכלים ומאיר פנים, תוך שהוא סייע ועוזר לכולם.

אחד מקרובי המשפחה מספר בכאב ל'כיכר השבת' כי אנשים שהיו פונים אליו לעזרה היו נענים במהירות, בשל העובדה כי רבי דוד ז"ל לא היה נח עד אשר היה מוצא מענה לפניה, הכול תוך הארת פנים ורצון לעזור, ובנוסף נהג המנוח לעשות מעשי צדקה וחסד רבים מבלי שאף אחד ידע עליהם.

עוד הוא מספר כי לפני למעלה משבוע, בערב שמחת תורה, חש המנוח ברע ואובחן כחיובי לנגיף הקטלני, ולאחר שפונה לבית החולים, מצבו הידרדר מאד, אד אשר השיב הבוקר את נשמתו ליוצרה למגינת לבם של בני המשפחה.

רבי דוד ז"ל זכה להקים משפחה גדולה, בנים, ובנות, חתנים וצאצאים, ההולכים בדרך התורה וההלכה, והלווייתו צפויה להתקיים בשעה 15:00 בבית ההלוויות שמגר, להר הזיתים, שם יטמן.

תהא נשמתו צרורה בצרור החיים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר