אאא

אתם לא ישנים טוב כבר תקופה ארוכה, משאירים הרבה אוכל בצלחת ומרגישים שאתם עומדים להתמוטט כאשר... בום. משהו בלתי צפוי קורה. לפני שאתם צונחים לספירלת הלחץ הזו, נסו את אחד הטריקים המהירים הבאים שיעזרו לכם להיכנס לפרופורציות. הנה, 5 דרכים להיות חיוביים יותר כלפי העתיד:

בצעו בדיקות עצמיות בתדירות גבוהה

לרוב, מה שקורה כרגע איננו מלחיץ אותנו כל כך, אלא הפחד ממה שעומד לקרות. חוששים מהתור לרופא שקבעתם למחר בבוקר? החזירו את עצמכם להווה על ידי השאלה: "האם מצבי בסדר בשניה הזו?". רוב הסיכויים שהתשובה תהיה חיובית. המשיכו לשאול את עצמכם את השאלה הזו, בכל פעם שאתם זקוקים לאישור חיובי מהיר. "את/ה בסדר כרגע?" כן, אתם בסדר.

בקשו מחברים שיעודדו אתכם

כשיש לכם יום רע (או שבוע או חודש), האינסטינקט הראשוני שלכם יכול להיות לבודד את עצמכם. אבל הישענות על מישהו מאד עוזרת, אנו מבטיחים. שלחו לחבר (או חמישה) הודעות טקסט, אמרו להם שאתם עוברים תקופה קשה ובקשו טקסטים מעצימים, קבצי GIF מצחיקים או תמונות שאהובות עליכם (של תינוקות מתוקים, למשל), בדיוק בזמן שאתם הכי זקוקים לכך.

קבעתם פגישה מפחידה עם הבוס שלכם למחר אחר הצהריים? לפני שתיכנסו למשרד שלו יחכו לכם 10 תמונות מקסימות שירגיעו אתכם.

• עשו לייק לעמוד הפייסבוק של 'כיכר השבת' ותישארו מעודכנים

דמיינו את כל מה שהולך לקרות בצורה מושלמת

כן, דמיון מודרך נשמע כמו שקר כלשהו שמוכרים לנו מנטורים לחיים טובים שאמינותם מוטלת בספק. אך מחקרים רבים הוכיחו כי תרגול נפשי יעיל כמעט כמו תרגול גופני ממשי. אז אם אתם מבוהלים מהגשת המצגת הגדולה שלכם, דמיינו לעצמכם שאתם עולים לדוכן בהרגשה רגועה ובטוחה. דמיינו שהמצגת מרתקת והקהל אוהב את מה שהוא רואה. דמיינו את מחיאות הכפיים השואגות. זה בהחלט מלאכותי, אבל זה עובד.

הסתכלו על חצי הכוס המלאה (אפילו אם אתם באמת, באמם לא רוצים לעשות את זה)

לרובנו קל יותר להתעכב על כל מה שעלול להשתבש - אם אנו מצפים לגרוע מכל, לא נתאכזב אם הדברים אכן לא יסתיימו בצורה מושלמת. אך מחקר מבית הספר לרפואה באוניברסיטת סטנפורד טוען כי חיוביות היא המפתח להצלחה. לילדים שנשארו חיוביים היו ציונים טובים יותר והם השיגו יותר מעמיתיהם בעלי העמדות השליליות.

האזינו לשיר האהוב עליכם

אתם יודעים איזה. האחד הסופר מביך שגורם לכם לצהול ולהרגיש שאתם פשוט נמסים מבפנים. מחקר שערכה אוניברסיטת ציריך הגיע למסקנה שהאזנה למוזיקה משפיעה לא רק על רמת הלחץ, אלא על יכולת הגוף להחלים ממתח. אז הרכיבו את האוזניות וכנסו לאווירה.