האזינו

הגרמ"ה הירש: "הקפסולות זה ניסיון קשה; כמו בית סוהר"

רגע לפני שהם נכנסים לתקופה לקפסולות הדוקות בישיבות הגדולות, שמעו רבבות בני ישיבות באמצעות הטלפון, את דבריו של חבר מועצת גדולי התורה הגרמ"ה הירש • האזינו (עולם הישיבות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
דבריו של הגרמ"ה הירש (תמונה: יעקב נחומי)

חבר מועצת גדולי התורה הגאון רבי משה הלל הירש התייחס בכנס לבחורי ישיבות לקפסולות אליהן הם הולכים להיכנס למשך 'זמן חורף', כינה אותן "בית סוהר" שעשוי להביא לחרדות וייעץ כיצד להתמודד עם הקשיים.

"יש משהו חדש; עוד ניסיון, שאף פעם לא היה לנו בכלל כמוהו", פתח ראש ישיבת סלבודקה את דבריו, בכנס של 'האיחוד' שנערך לתלמידי הישיבות.

הגרמ"ה הירש הרחיב: "יש כאן ניסיון של המגיפה, ניסיון הקפסולות שנגרם להרבה בחורים, הוא מוריד מאוד מאוד את חיי החברה הנורמלית. אדם צריך לחיות חיי חברה נורמלית, וזה מוריד מאוד את המדרגה בזה".

"זה קשה מאוד. מוריד את האפשרות לקבל חבורתא טובה, ועוד יותר מכל הדברים", הסביר ראש הישיבה: "עצם הדבר שלא משוחרר, הוא לא מרגיש את השחרור, הוא לא יכול לצאת מתי שהוא רוצה, הוא מתחיל להרגיש בית סוהר שלא יכול לעשות מה שהוא רוצה; ההרגשה הזאת מביאה להרבה בחורים עצבות, מתח ואפילו חרדות".

הנחמה היא, המשיך ראש הישיבה, "שזהו ניסיון שהקב"ה עשה לנו. איך נוכל לצאת מזה? יש כלל גדול: יש מצבים שמפריעים לבן אדם - אם הוא משלים עם המצב, למשל לאדם יש חס ושלום כאב ראש כרוני - זה קורה לבחורים ששנה שלמה יש להם כאב ראש - יש שני סוגי תגובות. האחד אומר זה המצב ונהיה הכי טוב במצב הזה. בחור אחר חושב 'למה קרה לי דבר כזה? למה מגיע לי דבר כזה?' יש לו צער מזה שיש לו כאב ראש. יש לו שני סוגי צער כל הזמן: כאב הראש, ועוגמת הנפש מכאב הראש".

"אם אדם רואה שהמצב שהוא נמצא בו, טוב בשבילו - זה מה שאנחנו נוכל לעשות. מה הקב"ה רוצה מאיתנו? מה זה הניסיון הזה? זה ניסיון שהקב"ה תובע מאיתנו מדרגות חדשות שלא היו לנו, מדרגה של ביטחון שלא היה לנו", סיים חבר מועצת גדולי התורה.

האזינו למשא ראש הישיבה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר