הגר"ד כהן במשא מרתק • צפו

ר"י חברון: הצעירים לא פוחדים מהמחלה, אלא מהקפסולות

בדברים שנשא מביתו, התייחס חבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן לשלל הבעיות המעיקות על נפשו של תלמיד הישיבה המתחיל מחר את 'זמן חורף' - ומתברר כי הנגיף זה הקושי הקטן יותר. צפו (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
משאו של חבר ה'מועצת' (צילום: איחוד בני הישיבות)

הגאון רבי דוד כהן, ראש ישיבת חברון וחבר מועצת גדולי התורה, התבטא בפתיחות יוצאת דופן על הקשיים המעיקים בימים אלו על תלמידי הישיבות הגדולות, העומדים להתחיל מחר את 'זמן חורף' בקפסולות.

בתיעוד שהגיע ל'כיכר השבת', נראה ראש הישיבה מודה כי "הקפסולות מאוד קשות לבחורים", וכי "ההתמודדות שלהם היא לא הקורונה, אלא הסגר והניתוק מהעולם החיצון".

בכנס 'יום בחצריך' לבחורי ישיבות, שאורגן על ידי 'איחוד בני הישיבות', אמר הגר"ד כהן: "יש כאן התמודדות לא פשוטה. ההתמודדות בונה את הבן אדם שלא יפול, בפרט בחורים צעירים. אלו שנים קריטיות לכל החיים הרוחניים של ה'בן תורה'. כשהשנים האלה הולכים לאיבוד, זה לאבד חיים רוחניים. ב'זמן' הזה צריך להיות גיבורי חיל ולעמוד בגבורה".

"אני שואל שאלה אחת", עבר ראש ישיבת חברון למתקפה: "יש יצר לכל אחד לשמוע חדשות, יצרו של אדם מתחדש עליו בכל יום. השאלה, כשמתבוננים באמת מה המשמעות של אותן חדשות... מה אתה תשמע שם, האם העיר כתומה או אדומה? לחשוב רגע מה כל כך מעניין שם. כל בחור הרי יידע אם יהיה סגר או לא יהיה, או את מצב התחלואה. כל כמה שעות לשמוע? לא רואה שבחור ברמה, צריך כל הזמן לצרוך חדשות".

בשלב זה שם רבי דוד כהן את האצבע על הבעיה המרכזית, עמה מתמודדים כיום בחורי הישיבות לדבריו: "הבעיה העיקרית אצל הבחור, מה שאני רואה, זו הסגירה הממושכת. מאוד קשה לו, זו האמת".

"אפילו בחורים שרגילים להיות בישיבה תמיד, זה קשה להם. לא חושב שהבעיה של הבחור זה הפחד מהמחלה; הדור הצעיר לא רואה את החומרה של המחלה", טען ראש ישיבת חברון, "אבל לסגירה הזו בחורים לא התרגלו".

וההסבר: "הניסיון הוא לא רק הכניסה לבידוד, אלא כל הסגירה; הניתוק מהבית, חתונות, אירוסין... זה קשה. כולנו היינו בחורים, ויודעים שזה קשה. הקפסולות מאוד קשות לבחורים. זו התמודדות קשה. צריך את הכוח של הגבורה".

בעיה נוספת אותה ציין ראש ישיבת חברון, הוא הקשר עם הצוות הרוחני. "מי שלא נמצא בישיבה, הוא בבעיה. לא ראיתי שהיתה בקיץ בעיה למי שהיה בישיבה. לו לא היה ניתוק. אבל מי שלא יכל לעמוד בתנאים של הישיבה, היתה לו בעיה. הם בסכנה נוראה - מי שלא מחובר לישיבה. רוב רובו של עולם הישיבות, מי שנמצא בבית המדרש, המשיך כרגיל, רק שזה לא היה קל".

"הייתי בישיבה באלול, הייתי אותן שעות בישיבה, והריחוק - שהיית צריך לדבר עם מסיכה דרך ניילון 0 אי אפשר לזלזל בזה. אבל זה לא סוף העולם. הווירוס לא הולך לעזוב אותנו. רק בדרך נס הכל יכול לקרות. זה המצב, ובחודשים הקרובים אנחנו צריכים להתמודד איתו", סיים חבר מועצת גדולי התורה הגר"ד כהן.

צפו בדבריו המרתקים

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר