בדיון בכנסת

גמזו חשף: תקופת הבידוד תקוצר ל-12 יום

הפרויקטור הצהיר על קיצור ימי הבידוד ל-12 בלבד, פירט מי 'דוחף' את התחלואה ולמה מסוכן לפתוח מיד את מערכת החינוך והסביר איך ניתן לנצח את התפשטות הקורונה (בארץ)

(צילום: דוברות הכנסת)

בוועדת העבודה והרווחה בכנסת השתתף היום (שני) פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו אשר הציג נתונים מעודדים על ההשתלטות על הגל השני של הקורונה בישראל.

"בזמן הסגר השני, עם אוכלוסייה עייפה, הגענו למקדם הדבקה של 0.6. זו תעודת כבוד", אמר ראש 'מגן ישראל', שהוסיף עם זאת כי בקרב חלקים מהאוכלוסייה, התחלואה עדיין גבוהה מהממוצע.

בתוך דבריו חשף גמזו כי משרד הבריאות יחליט בימים הקרובים לקצר את תקופת הבידוד ב-14 ימים ל-12 בלבד, אחרי בדיקת קורונה שתערך ביום העשירי.

גמזו החמיא לציבור כי "עם כל הקושי הציבור לקח את הנושא ברצינות, האזרחים שלנו אחראים, הם שיתפו פעולה והאמון שלהם בהחלטות היה גבוה".

את ההחלטה שלא לפתוח מיד את כל מערכת החינוך הסביר גמזו כי "התחלואה באוכלוסייה הצעירה גבוה מאוד. הזרם שמגיע מהצעירים - אין סכר שיכול לעמוד בפניו. החשיבות הגדולה היא למנוע את ההדבקות גם אצל הילדים, הנערים והצעירים".

"האמירה של 'נשמור על המבוגרים', זה לא עובד - יש לצעירים אינטראקציה איתם ובסוף הסכרים האלה נפרצים. לכן החשיבות הגדולה להמתין עם פתיחת בתי ספר, יסודי ותיכון. יש לעשות את זה בחוכמה ובזהירות".

עוד הסביר כיצד ניתן לנצח את נגיף הקורונה. "אם הייתי יכול - הייתי בודק את כל אזרחי המדינה. ככה הייתי מאתר את כל הא-סימפטומטים ובולם את המגפה".

"בדרך כלל, המנוע לבדיקות הם סימפטומים. כשאנשים לא מרגישים טוב - הם הולכים להיבדק. ככל שהתחלואה יורדת, גם הרצון והצורך להיבדק יורד, אבל זו מלחמה. את הקורונה ניתן לחסל על-ידי מציאת הא-סימפטומטים. הם מניעים את המגפה".

הוא הסביר כי "מי ש'דוחף' את המגפה הם ילדים ונערים ששיעור התחלואה הסימפטומטית הקשה שלהם נמוך. הם נדבקים, נושאים את הנגיף, לרוב לא חולים ודוחפים את ההדבקה למבוגרים יותר - שם צריכת שירותי האשפוז היא הקשה והמורכבת ביותר שגורמת למוות. אין סכר שיכול לעצור את הזרם שמגיע מהצעירים, ולכן החשיבות הגדולה היא למנוע את ההדבקות אצלם".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר