חשיפת 'כיכר'

הפייק של הגרש"ב סורוצקין הושהה מטוויטר

חשבון הטוויטר שנשא את שמו ותמונתו של ראש ישיבת 'עטרת שלמה' הרגיז רבים, ואחרי פעילות של מומחה סייבר שנשכר לנושא - הושג ניצחון חלקי בהשהיית החשבון (חרדים)

אבי רבינא | כיכר השבת |
(צילום: יעקב נחומי / פלאש 90)

המשתמש שהתחזה לגאון רבי שלום בער סורוצקין ופתח חשבון טוויטר על שמו נחסם על ידי טוויטר. כזכור, ב'כיכר השבת' נחשף כי מומחה הסייבר רפאל וייצמן, הבעלים של חברת 'ארמור' נשכר במטרה לעלות על עקבותיו של המתחזה.

חשבון הטוויטר על שמו של הגרש"ב סורוצקין הצליח להוציא רבים מתלמידי ראש ישיבת 'עטרת שלמה' משלוותם. תמונת הפרופיל היא של הרב סורוצקין המופיעה לצד שמו המלא של ראש הישיבה. במשך תקופה ניסה ויצמן לגרום למשתמש האלמוני לסגור את חשבונו. כעת, נחל המאבק הצלחה, ורשת טוויטר חסמה את חשבון הפייק.

הפירצה במדיניות השימוש של הרשת החברתית טוויטר אותה מנצלים המתחזים טמונה בכך שהרשת החברתית מאפשרת פתיחת חשבונות סאטירה, הומור וכן חשבונות אוהדים לדמות ציבורית או לאנשים מפורסמים ובתנאי שהם מציינים באופן מפורש שמדובר בחשבון שכזה.

בדרך כלל המתחזים לא מציינים כנדרש בשם הפרופיל את היות החשבון סאטירי או חשבון אוהדים ואף על פי שהדבר מפר את מדיניות השימוש, הרשת החברתית אינה ממהרת לסגור את הפרופיל משום חשש לפגיעה בחופש הביטוי.

יצוין כי החשבון נחסם אבל לא הושבת לגמרי. בימים אלו ממשיכים בחברתו של ויצמן לפעול נקודתית להסרה מלאה של החשבון המתחזה ובאופן כללי כנגד התופעה המבישה של החשבונות המזוייפים של אנשי ציבור בשלות החברתיות.

מסביבתו של רפאל וייצמן, הבעלים של חב' ארמור נמסר ל'כיכר השבת': "השהיית חשבון הטוויטר של המתחזה לראש הישיבה הרב סורוצקין, הינה צעד נוסף במאבק למיגור התופעה המכוערת של התחזות לאנשי ציבור והפצת ידיעות כזב".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר