בסוגיית "אלתור"

האברכים ב'מיר' פנו ליעקב אשר; משרד האוצר הבטיח פתרון

אברכים בישיבת 'מיר' פנו לח"כ יעקב אשר בעקבות ביטול עמדות ה'אלתור' הבנקאיים להפקדת שיקים. אשר הגיש שאילתה ומשרד האוצר התגייס למצוא פתרון בהקדם (חדשות)

אבי רבינא | כיכר השבת |
השאילתה והמעמה (צילום: ערוץ כנסת)

אברכים בישיבת 'מיר' פנו לחה"כ יעקב אשר בעקבות ביטול עמדות ה'אלתור' הבנקאיים להפקדת שיקים, דבר שגורם סבל ובזבוז זמן יקר לאברכים. בעקבות שאילתה בנידון הודיע משרד האוצר כי יורה לבנקים לגבש פתרון בהקדם.

לאחרונה החלו כמה מהבנקים לבטל את עמדות שירות ה'אלתור' שבהן ניתן לבצע פעולות והפקדת שיקים באופן ידני מבלי להיכנס לסניף, דבר שמעיק על ציבור האברכים ועל רבים נוספים שאין להם גישה לאפליקציית הבנק.

בלשכת יו"ר ועדת חוקה חה"כ יעקב אשר התקבלו פניות רבות בנידון, הבולטת שבהן הגיעה מקבוצת אברכים בישיבת 'מיר' שנטלו על עצמם יוזמה לספק ללומדים את כל השירותים הנדרשים, כולל הפקדת שיקים, כדי למנוע מהם ביטול תורה, והוצאת עמדות ה'אלתור' מהשירות הבנקאי פגעה בכך קשות.

"אנו קבוצת אברכים בישיבת מיר", כתבו האברכים לחה"כ אשר, "שתפקידנו להנגיש לאברכים את כל השירותים ששייך בכדי למנוע ביטול תורה בכדי שתלמידי הישיבה יוכלו לשקוד על תלמודם מבלי לצאת מכותלי הישיבה. בין ההנגשות ישנו גם שירות של משיכות מזומנים וכלל התעסקויות עם בנקים".

המכתב לח"כ אשר

הם מפרטים את פעילות השירות הישיבתי בתחום: "לאברכים אין אופציה להפקיד באפליקציה מפני שאין בידם מכשיר חכם ולא לכולם יש סניף קרוב לבית או לישיבה שבהם הם יכולים להפקיד במכונה בכניסה לסניף, שגם במקרה הנ"ל זה כרוך ביציאה מהישיבה וביטול תורה. לנו יש כספת בישיבה עם מתקן מעטפות למילוי מכלל הבנקים, כל אברך ממלא את המעטפה בזמן הפנאי ומשלשל בתיבה ובבוקר נציג מטעמנו הולך לכל הבנקים ומשלשל בתיבת האל- תור את כלל המעטפות.

"עד לפני כשנתיים היו בכל הבנקים תיבות אלתור עם מעטפות שירות אך לפני כשנתיים החל בנק אחד לבטל את שירות זה, וכך זה התרחב והלך עד שבנקים רבים באזורנו כבר לא מספקים את השירות הזה. ומה יעשו כל לקוחות הבנקים שאינם מחזיקים מכשיר עם אפליקציה כהוראת גדולי ישראל, ואף לקוחות מבוגרים ובעלי סיכון שאינם יוצאים מביתם לעת הקורונה, איך יפקידו את השיקים שברשותם?", כתבו האברכים.

בעקבות פניה זו ועוד רבות אחרות, הגיש חה"כ אשר שאילתא בנידון מעל בימת הכנסת, אליה השיב השר במשרד האוצר איציק כהן כי למרות שאין למשרד יכולת לאכוף את הבנקים לספק את השירות, אך בעקבות השאילתא עמד המשרד על הצורך הדחוף בעמדות אלו לאוכלוסיה החרדית ולמבוגרים, ויורה לבנקים לגבש בהקדם פתרון מותאם עבור קהל הלקוחות הזה.

חה"כ אשר הודה על עמדת משרד האוצר והדגיש כי חשוב שהנושא יטופל במהירות האפשרית, ויובטח פתרון יעיל בבנקים לפחות לכמה שנים הקרובות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר