לאחר החלטת בג"צ

נאטם בית המחבל שרצח את עמית בן יגאל

הלילה אטמו כוחות צה"ל את החדר בו התגורר המחבל נד'מי אבו-בכר בכפר יעבד. אטימת הבית נעשתה לאחר שבג"צ ביטל את צו ההריסה על הבית כדי לא לפגוע במשפחת הרוצח (ארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום: דובר צה"ל)

הלילה (רביעי), אטמו כוחות צה"ל את החדר בו התגורר המחבל נד'מי אבו-בכר בכפר יעבד שבמרחב החטיבה המרחבית 'מנשה'. המחבל ביצע את הפיגוע בו נפל לוחם צה״ל סמל-ראשון עמית בן יגאל הי"ד במהלך פעילות מבצעית לפני כחצי שנה.

האטימה בוצעה לאור החלטת בית המשפט העליון אשר ביטל את צו ההריסה שהוצא ביחס לבית המחבל, תוך שקבע כי שמורה הסמכות להמיר את צו ההריסה בצו לאטימת החדר בו התגורר המחבל.

כזכור, החליט בג"צ שלא לאפשר את הריסת הבית. השופט מני מזוז כתב כי הריסת הבית "כרוכה בפגיעה קשה בשורה של זכויות יסוד, לרבות פגיעה בקנין ופגיעה בכבוד האדם ובשורה של זכויות הנגזרות מכבוד האדם".

הוא הסביר, כי "המפגע עצמו נלכד ועומד לדין, וצפוי לרצות עונשי מאסר ממושכים, אם יורשע. מכאן שהפגיעה בבית מהווה בראש ובראשונה פגיעה באשתו ובילדיו שנותרו להתגורר בבית, ואשר הריסתו תותיר אותם חסרי קורת גג".

ההחלטה עוררה את זעמה של משפחתו של עמית בן יגאל, אביו עלה לקברו שם הוריד את דגל ישראל לחצי התורן ואמר בבכי כי הוא חש מושפל מההחלטה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר