פרסום ראשון

קורונה וישיבות: האדמו"רים מויז'ניץ וגור בפגישה דרמטית

האדמו"ר מויז'ניץ עלה במפתיע לירושלים לפגישה עם האדמו"ר מגור • האדמו"רים שוחחו על הגישה החסידית לנגיף הקורונה, וההגבלות האוסרות פתיחת מוסדות חינוך • ברקע: פגישות סודיות (חסידים)

שימי שפר | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ג' בחשוון תשפ"א | 21.10.20
(צילום: ללא קרדיט, באדיבות המצלם)

במפתיע, ללא ידיעת המקורבים והגבאים, הודיע בשעה האחרונה (רביעי) האדמו"ר מויז'ניץ כי הוא נוסע לירושלים, לפגוש את האדמו"ר מגור במעונו.

הפגישה, שיצאה לפועל אחרי מספר פגישות סודיות בין בכירים בחסידות גור שעלו למעונו של האדמו"ר מויז'ניץ, יצאה לפועל ברגע האחרון.

רשמית, דנו האדמו"רים בפגישה, הנחשפת לראשונה ב'כיכר השבת', בנושא הגישה החסידית להתמודדות עם נגיף הקורונה וההגבלות השונות.

בנוסף, הם דנו על פתיחת הישיבות ושאר מוסדות החינוך, בימים בהם הממשלה עדיין מתעקשת שלא לאשר את המתווה המוצע.

כאמור, במהלך החודש האחרון, עלו מספר פעמים בכירים בחסידות גור לביתו של האדמו"ר מויז'ניץ, לדון איתו בנושאי השעה ובנושאים המסעירים את החסידות.

בנוגע להתמודדות מול נגיף הקורונה, קיימים הבדלים בין החסידויות. בעוד האדמו"ר מגור מקפיד יותר, בחסידות ויז'ניץ לא מצייתים לכל ההנחיות.

כך, לדוגמה, מרבית חסידי גור לא הגיעו לחגים לאדמו"ר, ואלו שאושרו להיכנס היו עם קפסולות, שמירת מרחק וחלוקה למפלסים. בויז'ניץ לעומת זאת, התפללו יחדיו כל החסידים כמידי שנה.

תלמודי התורה, גם של גור וגם של ויז'ניץ, נפתחו למרות איסור הרשויות, כפי הוראת גדולי ישראל, החסידיים והליטאים, אחרי שהמתינו לאישור המתווה, אך הוא בושש מלבוא.

בפגישה ביניהם, ידונו האדמו"רים גם בנוגע לפתיחת מוסדות החינוך למרות האיסור, ויקבלו החלטה כיצד לפעול בנושאים שונים העומדים על סדר היום.

כזכור, כפי שדווח ב'כיכר השבת', לפני ראש השנה אמר האדמו"ר מויז'ניץ להרה"ח ר' דוד ירט כי יש כוח גדול לצדיקי הדור לפעול לביטול המגיפה ושימסור בבקשה לאדמו"ר מגור שיפעל לביטול המגיפה.

עוד הוסיף הרבי ואמר כי "במידה והאדמו"ר מגור יגיד שהחוב לביטול המגיפה מוטל עליי, אמור נא לו שהיות והוא מבוגר ממני, עליו לעשות כן, והנני מוכן לסייע כמובן".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר