בשל העומסים

90% מהשיחות באזורים החרדים מתנתקות

"המרחב הקולי" שמשמש את מוסדות החינוך בימי הקורונה גורם לעומס כבד בימי הסגר על תשתיות התקשורת ולניתוקים של 90% מהשיחות. בינתיים אין פתרון מעשי לכך (חרדים)

אילוסטרציה (צילום: Zack Wajsgras/Flash90)

הילדים מתלוננים על ניתוקים? השיחות שלכם גם מתנתקות כל הזמן? זה לא רק אצלכם. נתונים של משרד התקשורת מראים כי עד 90% מהשיחות בערים החרדיות מתנתקות בשעות העומס בתקופת הסגר, שבה משמשים מכשירי הטלפון כאמצעי המרכזי ללמידה-מרחוק בבתי ספר רבים.

בתקופות מסוימות ממרץ ועד מאי, שנדגמו על ידי משרד התקשורת, נרשמו בעיר החרדית ביתר עילית עד 90% ניתוקים. בימי "שגרת קורונה", ברקע סגר או הגבלה על עיר מסוימת, נרשמים עד 40% בניתוקי שיחות.

הניתוקים הרבים, מעלים את הביקורת במגזר החרדי על מחסור במענה יעיל לחינוך החרדי, הן ביצירת אלטרנטיבות טכניות נוספות כהוספת אנטנות חדשות במקומות הבעייתיים והן במציאת פתרונות לקיום לימודים במתווים אחרים שיאפשרו לילדים למידה ולא יותירו אותם עם המצב העכשווי הלא נוח בעליל.

נושא הלימודים ב"מרחב הקולי" מעורר דיונים רבים בחברה החרדית. השעות הרבות בהן נדרשים הילדים לשבת כשהם מאזינים לשיעורים טלפוניים, הן אתגר לא מבוטל שילדים רבים מתקשים לעמוד בו. נושא זה הוא חלק מהסיבה להחלטת מוסדות חינוכיים רבים לחזור ולפעול מחשש "לאבד" את התלמידים לטובת הרחוב.

לבנתיים, שר התקשורת יועז הנדל, פנה בנושא לראש המל"ל, מאיר בן שבת וביקש ממנו לטפל בסוגיה שכרגע מפריעה במיוחד לנושא הלימודים מרחוק ולסייע בגיוס תקציב לעניין.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר