השפעת הקורונה על הכלכלה

חנויות סגורות ושלטי 'להשכרה': סיור עצוב בשכונת גאולה

מרכז הקניות הירושלמי, השוקק חיים בימים כתיקונם עם אלפי קונים מידי יום בעשרות החנויות, שומם בימים אלו • עסקים מיתולוגיים נסגרו ופשטו רגל, והרחובות ריקים כמעט לחלוטין • סיור מצולם (בארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ירושלמי העובר בימים אלו בשכונת גאולה בירושלים, גם אם זה ברחוב המרכזי - מלכי ישראל, מרגיש מיד את השפעות הסגר על הכלכלה הישראלית, והחרדית.

מידי יום, נכנסו אלפי קונים לעשרות החנויות השונות בשכונה, חנויות המוכרות ומשווקות את כל המוצרים הנדרשים: מתרופות ועד כיפות, מספרים ועד טמבור - וכמובן, לא מעט חנויות אוכל ובגדים.

מערב פסח העסקים כמעט ואינם פעילים, כמו בשאר חלקי הארץ, בשל ההגבלות השונות שהוטלו על מנת להילחם בהתפשטות נגיף הקורונה.

כך, מעבר לימי המסחר הרגילים, איבדו בעלי החנויות בשכונת גאולה את הימים הכי רווחיים עבורם: ערבי החגים, בהם הרחובות היו עמוסי אדם וצפופים לעייפה.

מאיר, מחזיק ברשותו 2 חנויות בשכונה. את החודשים האחרונים הוא מגדיר כ"פיגוע כלכלי", ומספר ל'כיכר השבת' כי למרות הכל, הוא עדיין אופטימי ולכן הוא רק מחפש להשכיר את החנויות ולא מוכר אותם. "בסוף יהיה טוב", הוא מפטיר, ספק מקווה.

מרבית החנויות סגורות

סיור קצר בשכונה מגלה עשרות חנויות סגורות עם תריסים מוגפים בכל שעות היום. על מספר גדול מהם תלוי שלט "להשכרה".

הבדיחה הנפוצה כאן בימים אלו, במעין הומור שחור, הוא על כך שיש מי שהחליט להקים בשכונה "רשת חנויות להשכרה"...

מכה אנושה ספגו חנויות האוכל בשכונה. 'פלאפל שלמה' המיתולוגי היה הראשון לתלות שלט כי הוא משכיר את החנות. היום (רביעי), נסגרה גם מסעדת שטיסל.

פלאפל שלמה - להשכרה

ישראלים, הבעלים של הפלאפל מספר היום ל'כיכר השבת' כי ביום הראשון בו תלה את השלט, אחרי חמישים שנות פעילות, היה הרגע הקשה ביותר עבורו.

לקהל לקוחותיו הרבים במהלך השנים הוא מעביר מסר מרגיע: "אני לא סוגר את הפלאפל. רק מחפש מקום קטן יותר, כדי לחסוך בהוצאות השכירות". ישראל מספר על אהבת הקהל. "מידי יום אני מקבל בקשות מלקוחות לא לסגור, אבל אני לא עומד בהוצאות וחייב לחסוך".

ישראל, מעדכן כי הוא לא סוגר את הפלאפל

החנויות הבודדות שכן פתחו את שעריהם, מזהירים את הלקוחות שלא להיכנס פנימה אלא עם מסכה כנדרש לפי החוק. חנויות אחרות פתחו, אך מוכרות רק על ידי 'משלוחים' למרחק של כמה מטרים מהחנות, כדי להצליח לשרוד למרות התקנות המחמירות.

השלטים בכניסה לחנויות

בעלי עסקים מספרים כי את עיקר הנזק, ספגו חנויות הבגדים וההלבשה, שהפסידו את תקופת המכירות הטובה שלהם במהלך השנה. "לאנשים אין כסף, ובגלל הסגר והעובדה שלא הלכו לבתי הכנסת, חסכו בהוצאות הביגוד".

הרחוב שומם ברובו
חנות למכירה

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר